  • 1. Data: 2020-08-04 22:46:05
    Temat: Europejski system energetyczny
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Onegdaj pisałem tu o rozwoju dalekosiężnych połączeń energetycznych,
    które są niezbędne dla zwiększenia współczynnika wykorzystania źródeł
    energii fotowoltaicznej i wiatrowej. Tu przytaczam kolejną informację na
    ten temat:
    https://energetyka24.com/najdluzszy-na-swiecie-podmo
    rski-kabel-dostarczy-energie-do-15-mln-osob
    Chłopcy i dziewczynki, śledźcie trendy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-08-05 09:44:26
    Temat: Re: Europejski system energetyczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 22:46:05 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    > https://energetyka24.com/najdluzszy-na-swiecie-podmo
    rski-kabel-dostarczy-energie-do-15-mln-osob
    > Chłopcy i dziewczynki, śledźcie trendy :)

    765 km. A ile jest z Sahary do Polski?

    Co tam pisales o polprawdach ?

    Napisz jeszcze raz, jak pierwszy nadprzewodzacy poloza.

    A swoja droga - w Danii bardziej wieje niz w GB ?

    P.S. Gdzies w okolicach Szczecina widzialem cala mase łopat do
    wiatrakow - czyzby made in Poland ?

    J.

  • 3. Data: 2020-08-05 19:02:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > https://energetyka24.com/najdluzszy-na-swiecie-podmo
    rski-kabel-dostarczy-energie-do-15-mln-osob
    > Chłopcy i dziewczynki, śledźcie trendy :)

    Jak tam twoje samobilansujące się klastry energetyczne - nie robią?

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-08-05 20:50:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Aug 2020 09:44:26 +0200, J.F. napisał(a):

    > P.S. Gdzies w okolicach Szczecina widzialem cala mase łopat do
    > wiatrakow - czyzby made in Poland ?

    A widziałeś gdzieś hałdy popiołów ze spalania węgla czy hałdy skały
    płonnej? Nie? Jakoś selektywnie patrzysz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-08-05 20:52:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Aug 2020 19:02:17 +0200, Shrek napisał(a):

    rski-kabel-dostarczy-energie-do-15-mln-osob

    > Jak tam twoje samobilansujące się klastry energetyczne - nie robią?

    Istotą klastrów jest samobilansowanie, więc dodatek słowa
    "samobilansujący" jest zbędny. A klastry mają się dobrze i bedą się
    miały coraz lepiej. Jakbyś zapytał wujka googla to byś nie pisał
    dyrdymałów. Szkoda że nauka cię przerasta...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2020-08-05 20:56:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > "samobilansujący" jest zbędny. A klastry mają się dobrze i bedą się
    > miały coraz lepiej. Jakbyś zapytał wujka googla to byś nie pisał
    Już raz szukaliśmy. Oficjalna definicja ci nie pasowała i podawałeś jako
    "przykład" jakąś hiszpańską wyspę. Przyklad w cudzysłowi, bo to jedyny
    taki przypadek na świecie, więc na przykład się ne nadaje.

    No dobra - skoro lokalne klastry są samobilansujące i działają, to czemu
    cieszysz twarz z tych przesyłów między krajami?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-08-05 21:06:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Aug 2020 20:56:41 +0200, Shrek napisał(a):

    > No dobra - skoro lokalne klastry są samobilansujące i działają, to czemu
    > cieszysz twarz z tych przesyłów między krajami?

    A co ma piernik do wiatraka? Sądzisz że jedynymi odbiorcami prądu są
    indywidualni obywatele? Zapominasz o przemyśle i trakcji. Zapominasz że
    klastry odbiorców indywidualnych w większości muszą być wspomagane
    siecią zawodową, nikt nie postuluje 100% samowystarczalności
    energetycznej ani nieograniczonego horyzontu czasowego. Wymaga się
    zbilansowania energii rzędu 70-80%. Naprawdę, pomyśl chwilę zanim się
    zbłaźnisz ponownie.
    I skąd pomysł że się cieszę, czyli mam jakiś stosunek emocjonalny do
    przemian w sektorze energii. Po prostu obserwuję i zabawiam się w
    przewidywanie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2020-08-06 06:57:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co ma piernik do wiatraka? Sądzisz że jedynymi odbiorcami prądu są
    > indywidualni obywatele?

    NIe. Piszę że to nic w skali kraju nie daje, tym bardziej że tych
    klastrów nie ma. O ladowniu elektryków po nocach solarami nie wspomnę.

> [...]
    > siecią zawodową, nikt nie postuluje 100% samowystarczalności
    > energetycznej ani nieograniczonego horyzontu czasowego.

    Jak nie jat tak. Pisałeś że spawę zalatwiają. Nie załatwiaą bo ich nie
    ma, a nawet jakby były to dalej nie załatwiają.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-08-06 14:14:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >energetycznej ani nieograniczonego horyzontu czasowego. Wymaga się
    >zbilansowania energii rzędu 70-80%. Naprawdę, pomyśl chwilę zanim się

    Czyli drugie pół prawdy jest takie, ze te klastry co je tak chwaliles,
    sa g* warte ?

    J.

  • 10. Data: 2020-08-06 14:25:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >A widziałeś gdzieś hałdy popiołów ze spalania węgla czy hałdy skały
    >płonnej? Nie? Jakoś selektywnie patrzysz.

    W czasie jazdy patrze na droge :-P

    Ciesze sie, ze bedzie w tym jakis "polski wkład", a nie tylko import i
    import.

    A ze kolo Belchatowa nie jechalem, to i haldy nie widzialem.
    Zaraz ... w Szczecinie jakas elektrownia jest ... gdzie ta halda
    popiolow ?

    Fabryka to chyba to
    https://www.gramwzielone.pl/energia-wiatrowa/25965/f
    abryka-lopat-do-wiatrakow-pod-szczecinem-z-nowym-wla
    scicielem-zgoda-ke

    I jeszcze to
    https://www.gramwzielone.pl/energia-wiatrowa/22857/s
    zczecin-fabryka-fundamentow-do-morskich-wiatrakow-z-
    nowym-wlascicielem

    To to samo ?
    https://radioszczecin.pl/7,363729,poprawa-sytuacji-w
    -fabryce-produkujacej-podstawy
    https://radioszczecin.pl/1,362354,szczecinska-fabryk
    a-wychodzi-z-klopotow-bedzie-r
    https://radioszczecin.pl/7,367515,szczecinska-fabryk
    a-czeka-na-pierwsza-polska-far

    Swoja droga - przez Swinouscie przeplywal statek czy barka ze
    skrzydlami - do zagranicznego klienta, czy juz jakies nasze off-shore
    stawiamy ?

    J.