    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Filtr optyczny do lasera
    Date: Mon, 14 Nov 2022 22:40:39 +0100

    Pan Mirek potrzebuje wyodrębnić światło lasera na kamerze:

    > Niby prosta sprawa - obraz na postać HSV i wszystko co mieści się w
    > odpwiednich widełkach H, S i V jest prawdopodobnie tym czego szukamy.
    > Problem jest, jak obce oświetlenie mamy spore i zmienne, zmienny kolor
    > obiektu, a laser nie może być za mocny.
    > Czy ktoś ma doświadczenie z filtrami pasmowymi?
    > https://pl.aliexpress.com/item/4000885651406.html?ga
    tewayAdapt=glo2pol
    > Są jeszcze okulary "laserowe" za parę złotych, ale to chyba zwykła,
    > czerwona pleksa.

    Mam doświadczenie z filtrami pasmowymi, ale niejako odwrotne. Używam
    filtrów takich, co to wycinają tylko monochromatyczne światło lasera,
    a poza tym są całkiem przezroczyste. Tną równo z trawą, czyli z tego
    lasera nie zostanie *NIC*, tak na oko. Licznowo to jest jakieś 12
    rzędów wielkości, jeśli dobrze pamiętam. Tyle że takie szkiełko to
    kosztuje z dziesięć tysięcy. Kiedyś znalazłem przypadkiem na AliExpress
    coś opisane jako "filtr pasmowozaporowy 532 nm". Chińczyk nie ściemniał,
    że to jakiś hi-tech, za to było tanie, kilkanaście dolców, czy cóś.
    Kupiłem z ciekawości. Owszem, ściemniało to trochę laser, ale nie było
    to "nic". Jak za taka kasę, w sumie OK.

    Wasz problem jest prostszy. Chcecie ciąć światło otoczenia, które jest
    słabsze. Szkiełka od majfrendów mogą dać radę. Nie wiem jakie to laser,
    jaka długość fali, ale po wpisaniu w wyszukiwarkę na ali frazy "laser
    filter" na pierwszym miejscu wyskoczyło mi to:

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004319027884.html

    Jest wykres z chrakterystyką. To podczerwień, ale dla widzialnych pewnie
    też się coś znajdzie. Cena (wydaje mi się) akceptowalna.

    --
    Jarek