  • Data: 2016-07-19 16:28:32
    Temat: Re: Folia przeciwwibracyjna?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/07/2016 15:50, ąćęłńóśźż wrote:
    > No normalne do NAS, czyli WD Red ;-)

    Zawsze unikałem WD i szczerze nie wiem czy obsługują AAM, ale że to
    standard to nie powinno być problemów. Na NASie możesz użyć hdparm z
    konsoli do ustawienia praktycznie wszystkich opcji dysków.

    > Mam w setupie NAS-a ustawione usypianie dysków po 10 minutach bezczynności,

    Rzadko używam opcji związanych z usypianiem dysków, a jeśli już to nigdy
    nie mniej niż 90-120 minut - zdrowiej dla dysków.

    > ale mam wrażenie, że te dwa czerwonoskóre bliźniaki nigdy nie śpią, tylko ciagle
    okładaja się głowicami ;-))

    Sprawdź na ile ustawione masz PM/APM bo może co chwila głowice są
    parkowane i stąd ten "klekot" (kiedyś dla WD, np. green, domyślnie było
    to kilka minut, teraz AFAIR WD przestało "uszczęśliwiać klientów na siłę").
    --