-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ford jednak g... wort ;)
Date: Tue, 6 Dec 2011 19:29:43 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 49
Message-ID: <jblmbd$ec8$1@mx1.internetia.pl>
References: <jbjgob$4t3$1@news.task.gda.pl> <jbjgta$9gt$1@node2.news.atman.pl>
<4edd5298$1@news.home.net.pl> <jbkje3$96u$1@mx1.internetia.pl>
<1syvo482z4gtl$.1u9qrfkc8uyku.dlg@40tude.net>
<jbkm4h$ohg$1@mx1.internetia.pl>
<k8ekhchidhif$.xrwuy9g5p44b.dlg@40tude.net>
<jbkp1l$8ld$1@mx1.internetia.pl> <jbktkj$8tu$1@mx1.internetia.pl>
<jbku6u$cc3$1@mx1.internetia.pl> <jbl03r$nen$1@mx1.internetia.pl>
<jbl1u6$5q3$1@mx1.internetia.pl> <jbl2o0$cke$1@mx1.internetia.pl>
<jblbqm$nkk$1@news2.ipartners.pl> <jblc1m$js8$5@node2.news.atman.pl>
<jbldhq$oiq$1@mx1.internetia.pl> <jblfvb$63s$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-254-89-105.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1323195565 14728 77.254.89.105 (6 Dec 2011 18:19:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Dec 2011 18:19:25 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2418767
[ ukryj nagłówki ]> Znaczy na jaki? Wymień kilka znanych Ci silników bezkolizyjnych.
> Bezkolizyjność jako taka raczej nie zależy od rodzaju "napędu"
> zaworów.
Po co?
Ja mówię, że mozna pójść na kompromis, przyczyniając się do uwagi kolegi
Jakuba,
który dał taką propozycję.
Ja to zrozumiałem tak, że kolega Jakub obawia się, że jak straci się
synchronizację między wałem korbowym, a wałkiem rozrządu, to polecą zawory,
dżwigienki, tłoki itp.
Ja się tego nie obawiam, bo właśnie taka jest przyczyna większości
uszkodzeń, gdy chodzi o rozrząd.
Nowe rozwiązanie ma to eliminować.
Synchronizacja jest ważna, ale uszkodzenia wynikają z tego, że mechanizm
jest nietrwały.
Przypuszczam, że wielu obawia się tego, że gdy komputer będzie sterował
zaworem,
to się rozsynchronizuje i bęc.
Jednak ECU to nie Windows i się nie może zawieszać.
Oczywiście jak ktoś będzie chciał to spartaczy.
> Gdyby to było uzasadnione w dowolny sposób to zdaje się, że mielibyśmy
> bez liku takich rozwiązań w miejscach, gdzie aspekt ekonomiczny
> rozwiązania jest zasadniczo pomijalny - liczą się efekty.
No to teraz jest efekt:
- koszty ogromne (dodatkowe elementy, paliwo i serwis)
- czekanie na uszkodzenie rozrządu bez możliwości sprawdzenia jego stanu.
> Co ciekawe - systemu bezsprężynowe znane są od dawna i rzadko
> spotykane (http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrz%C4%85d_desmodrom
iczny).
To jest STARE rozwiązanie sprzed ponad 30 lat, które być może się
sprawdziło, a może nie.
Mi chodzi o nowe rozwiązania..
Rozrząd desmodromiczny to nie jest to.
Ja mówię o elektryczno-elektronicznym aspekcie, a kolega o mechanicznym,
który ma być wyeliminowany w maksymalnym stopniu.
Ja myślę o adaptacji rozwiązań nowych do silników, a nie grzebanie w
archiwum rzeczy już wymyślonych.
Istotą ludzkiego umysłu jest umiejętność tworzenia.
Do przeszukiwania baz danych wystarczy dBase lub Google.
--
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.11 19:38 Sylwester Łazar
- 06.12.11 19:27 nazgul
- 06.12.11 19:31 nazgul
- 06.12.11 19:52 Sylwester Łazar
- 06.12.11 20:04 Artur Maśląg
- 06.12.11 20:53 Karolek
- 06.12.11 22:00 Sylwester Łazar
- 06.12.11 22:59 marcin
- 07.12.11 06:31 Cezary Daniluk
- 07.12.11 09:25 Pa_blo
- 07.12.11 13:48 Jakub Witkowski
- 07.12.11 14:00 Jakub Witkowski
- 07.12.11 14:19 Jakub Witkowski
- 07.12.11 14:20 Jakub Witkowski
- 07.12.11 23:10 s2k
Najnowsze wątki z tej grupy
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
Najnowsze wątki
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-12-22 Lublin => Project Manager <=
- 2025-12-22 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-12-22 TVN oczekuje: Za Ziobrem BĘDZIE czerwona nota Interpolu! Czy może Interpol da drugi raz (w) dupę? ;-)
- 2025-12-21 Norweski przepis na pozbywanie się uchodźców odwiedzających kraj z którego "uciekli"
- 2025-12-21 UE bierze kredyt na 90GEUR, by przedłużyć wojnę na Ukrainie, w tym Polska 4-5%, czyli od 3,6 do 4,5GEUR
- 2025-12-21 Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- 2025-12-20 No właśnie




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem