  • 101. Data: 2022-03-13 22:22:12
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 13.03.2022 o 20:49, Animka napisała:

    > Czy oliwa z oliwek jest z takich samych, które sprzedają w słoikach w
    > sklepach? Coś obrzydliwie gorzkiego to jest.

    No nie wiem, może w słoikach też, u mnie w kuchni stoi w butelkach,
    małych i dużych. A co do gorzkiego smaku, to tak ma być - gorzki smak
    świadczy o wysokiej jakości oliwy. Specjalnie poszedłem do kuchni
    sprawdzić. Faktycznie gorzka i na dodatek trochę piekąca, jakby
    z pieprzem. Taka właśnie ma być super-duper oliwa z oliwek. Sam tego
    nie używam, ale jak mi podają jakieś zielska skropione oliwą "extra
    vergine", to pytany mówię, że bardzo smaczne, bo co mam mówić?

  • 102. Data: 2022-03-13 23:37:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2022 22:22:12 +0100, Collie napisał(a):

    > No nie wiem, (...)

    ntg

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 103. Data: 2022-03-14 00:44:00
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-13 o 22:22, Collie pisze:

> [...]
    > nie używam, ale jak mi podają jakieś zielska skropione oliwą "extra
    > vergine", to pytany mówię, że bardzo smaczne, bo co mam mówić?

    No widzisz?

    Te w słoikach oliwki(nie olej) to jakieś zielone, gorzkie. Normanie dla
    mnie nie do jedzenia. Natomiast kiedyś od koleżanki dostałaam kiedyś
    przepis, gdzie te oliwki pokrojone się dodawało, poza tym kukurydzę,
    tuńczyka w sosie wasnym, olej sojowy i nie pamiętam jeszcze co. Przepis
    gdzieś mam. Nawet to było bardzo dobre. Ze 2 razy robiam.

    --
    animka

  • 104. Data: 2022-03-14 00:46:08
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-13 o 23:37, Adam pisze:

    > ntg

    Fakt, ale czasami trzeba czymś w odpowiedzi urozmaicić tę nudną grupę.

    --
    animka

  • 105. Data: 2022-03-14 10:12:13
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 14.03.2022 o 00:46, Animka napisała:

    > Fakt, ale czasami trzeba czymś w odpowiedzi urozmaicić tę nudną grupę.

    Przecież sam się prosił, pisząc, że nie wie:

    Teraz już wie, a nie podziękował za objaśnienie
    i jeszcze ma za złe. Taka obecnie kultura w narodzie.

  • 106. Data: 2022-03-14 11:12:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2022 10:12:13 +0100, Collie napisał(a):

    > Przecież sam się prosił, pisząc, że nie wie:

    > Teraz już wie, a nie podziękował za objaśnienie
    > i jeszcze ma za złe. Taka obecnie kultura w narodzie.

    Dzięki za dolanie oleju do głowy ;)

    Olej rzepakowy dobry jest m.in. do smarowania brzeszczotów podczas cięcia
    metali.
    Natomiast rycynowy był używany początkowo w silnikach spalinowych, tych
    jeszcze z otwartym lub półotwartym układem smarowania. Późniejsze też -
    bodajże niektóre silniki lotnicze podczas II wojny światowej jeszcze tak
    były smarowane.

    To tak z mojego podwórka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 107. Data: 2022-03-14 16:01:38
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 14.03.2022 o 11:12, Adam napisał:

    > Olej rzepakowy dobry jest m.in. do smarowania brzeszczotów podczas cięcia
    > metali.

    I do smarowania wierteł przy wierceniu w metalach.

> [...]
    > jeszcze z otwartym lub półotwartym układem smarowania. Późniejsze też -
    > bodajże niektóre silniki lotnicze podczas II wojny światowej jeszcze tak

    A na moim podwórku używano olej rycynowy przy zatwardzeniu.
    Łagodnie też przeczyszczał nie przerywając snu.

  • 108. Data: 2022-03-14 17:03:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.03.2022 o 22:39, Animka pisze:

    > Przepraszam, nie znoszę donosicielstwa. Cofam to co napisałam.

    Ja też nie przepadam za kapusiami..  Ale to nie Ty powinieneś przepraszać.

  • 109. Data: 2022-03-14 17:04:18
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.03.2022 o 22:43, Animka pisze:

    > O tak :-) Najlepiej chyba w przedpokoju. Taka kamera chyba nie ma kabli?

    Tak. Można kupić taką bez kabli, jest tańsza i łatwiejsza w użytkowaniu.
    Jednak wszystko zależy od zapotrzebowania. Np. taka z kablami nie musi
    mieć dostępu do netu.

  • 110. Data: 2022-03-14 17:04:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 13.03.2022 o 09:33, r...@k...pl pisze:

    > Cytowanie ruskich trolli to donosicielstwo? :D
    > Warto znać stan psychiczny intelokutora zanim zacznie coś mu się (bezowocnie)
    > tłumaczyć.

    Z pewnością przydałaby ci się wizyta u psychiatry.