  • 71. Data: 2022-03-09 12:34:23
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.03.2022 o 12:35, heby pisze:

    > Jak każdy racjonalista: wyciąganie wniosków na jakimś niemierzalnym,
    > pojedynczym przykładzie, bez informacji o czymkolwiek, jest oznaką
    > głupoty.

    Ale chyba widzisz że Twój racjonalizm zaprzecza zmysłowym bodźcom  i
    zdrowemu rozsądkowi?

    > Nie, to metoda którą poslugują się głównie ludzie którym nie stykło
    > czasu na nauczenie się fizyki albo matematyki.
    >
    > Nawet genetyka nie posługuje się tak prymitywną metodą poznawania
    > czegokolwiek.
    >
    > Ludzie racjonalnie myślący posługują się wiedzą i obserwacjami
    > *innych* albowiem nie stykło by nam życia na weryfikowanie
    > wszystkiego. Z tego powodu, zakładam że książyc nie jest zrobiny z
    > sera, bo ktoś to już sprawdził, a nie budują rakietę aby samemu wbić
    > zęby w regolit.

    Wiedza zasięgana od innych możne być pomocna ale wcale nie musi, i w
    żadnym wypadku nie można eksperymentować i stawiać jej wyżej od własnych
    doświadczeń. Absolutnie nie można być mądrym "mądrościami" innych,
    wcześniej trzeba samemu to zweryfikować i dopiero wtedy można robić
    mądre miny.

    > Biegłość w danej dziedzinie pozwala nam na unikanie idiotycznych
    > błedów. Używamy od setek lat. Polecam.
    >
    > PS. Odróżnij biegłośc od ignorancji. W czasach internetu są
    > praktycznie niemożliwe do odróżnienia dla suwerena.

    Albo prowadzi do błędów. Odróżnienie biegłości od "biegłości" jest
    łatwe. Można mieć w głowie i bibliotekę aleksandryjską ale o żadnej
    biegłości nie może być mowy - jest się tylko literackim teoretykiem,
    prawdziwą biegłość nabywa się tylko praktykując to osobiście.

  • 72. Data: 2022-03-09 12:34:51
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.03.2022 o 01:41, Animka pisze:

    > Jak zrobic najtańszy monitoring domowy, czy np. ktoś mi się nie włamał
    > do mieszkania?

    Masz internet w telefonie i w domu z ruterem, to praktycznie jedna
    kamera z modułem wifi załatwia sprawę.

  • 73. Data: 2022-03-09 12:35:33
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.03.2022 o 12:59, a...@p...com pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 7 Mar 2022 12:11:46 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <t04p9j$ocj$2@gioia.aioe.org>
    > od trybun <M...@j...cb> :

    rformance/difference-between-slc-mlc-tlc-3d-nand

    > Endurance(rejestratory/kamery):
    > https://www.morele.net/kategoria/karty-pamieci-626/,
    ,,,,,,p,0,,,,/1/?q=endurance
    > Industrial(przemysłowe, MLC/pSLC):
    > https://www.morele.net/kategoria/karty-pamieci-626/,
    ,,,,,,p,0,,,,/1/?q=industrial

    Dzięki. Będę potrzebował kart to się przyjrzę się dokładnie co to za ptica.

  • 74. Data: 2022-03-09 13:23:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/03/2022 12:34, trybun wrote:
    > Ale chyba widzisz że Twój racjonalizm zaprzecza zmysłowym bodźcom  i
    > zdrowemu rozsądkowi?

    Zmysły i bodźce od jakiś kilkuset lat nie są uważane za wiarygodne
    metody pomiaru rzeczywistości. Dzięki czemu udało się wyjść ze
    średniowiecza. Jako dowód naukowy, zeznanie świadka ma mniejszą wartość,
    niż papier na którym go spisano.

    > Wiedza zasięgana od innych możne być pomocna ale wcale nie musi

    Brednia. Wiedza jest zawsze pomocna. Pod warunkiem że jest ścisła i
    zweryfikowana. Masz pecha, że tutaj akurat jest.

    >, i w
    > żadnym wypadku nie można eksperymentować i stawiać jej wyżej od własnych
    > doświadczeń.

    Typowy debilizm. Dzieki temu, że *własne* doświadczenia badaczy nie są
    brane przez uwagę przez współczesne metody budowania wiedzy, udało się
    uwolnić od debilizmów. Znaleźliśmy metody pomiarów obiektywne,
    statystyczne, które pozwoliły się odciąć od tej popsutej szarej
    galaretki pełnej urojeń i wywalić na śmieci tysiące lat błednych
    wniosków i iditycznych twierdzeń.

    Może Ci się pomyliło z religią, gdzie dalej zeznania naocznego świadka
    sa uważane za istotne, w przeciwieństwie do głównego nurtu naukowego i
    nauk ścisłych. Jak sam widzisz, religia nie ruszyła z miejsca od jakiś
    kilkunastu tyś lat.

    > Absolutnie nie można być mądrym "mądrościami" innych,

    Absolutnie to zostało od setek lat wprowadzone w życie i jest głównym
    motorem postepu. Bazowanie na wczesniejszej, udowodnionej/potwierdzonej
    obiektywnie wiedzy, jest jednym z podstawowych narzędzi Nauki. Nawet
    tumaniści starają się udawać, że dysponują jakąs metodą naukową.

    > wcześniej trzeba samemu to zweryfikować i dopiero wtedy można robić
    > mądre miny.

    Brednie i debilizmy. I to brednie niebezpieczne, bo popularne w
    środowisku suwerena.

> [...]
    > biegłości nie może być mowy - jest się tylko literackim teoretykiem,
    > prawdziwą biegłość nabywa się tylko praktykując to osobiście.

    Gówno prawda. Własnoręcznie możesz sobie praktykować wiercenie dziur w
    cegle. Analizę pamięci Flash musisz zostawić ludziom o wiele bardziej
    biegłych w temacie półprzewodników.

    Ale prosze: idź i eksperymentuj samodzielnie. Świat jest obcnie zawalony
    takimi debilizmami jak "nie uwierze jak sam nie zobaczę" itp upadkiem
    intelektu napędzanym pustakami.

  • 75. Data: 2022-03-09 21:11:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 9 Mar 2022 13:23:52 +0100, w <t0a69l$rqj$1@dont-email.me>, heby
    <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale prosze: idź i eksperymentuj samodzielnie. Świat jest obcnie zawalony
    > takimi debilizmami jak "nie uwierze jak sam nie zobaczę" itp upadkiem
    > intelektu napędzanym pustakami.

    Dajcie sobie spokój z tym bałwanem.
    Na innej grupie ten gamoń wypisuje takie lamenty...

    Subject: Sputnik news
    From: trybun <M...@j...cb>
    "Imperialni bandyci, kto wam dał prawo do pozbawiania Polaków dostępu do
    informacji"

  • 76. Data: 2022-03-10 01:40:10
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-09 o 21:11, r...@k...pl pisze:

> [...]
    >
    > Subject: Sputnik news
    > From: trybun <M...@j...cb>
    > "Imperialni bandyci, kto wam dał prawo do pozbawiania Polaków dostępu do

    To pewnie u ruskich :-(

    --
    animka

  • 77. Data: 2022-03-10 08:51:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.03.2022 o 13:23, heby pisze:

> [...]
    > średniowiecza. Jako dowód naukowy, zeznanie świadka ma mniejszą
    > wartość, niż papier na którym go spisano.

    Współczuje takiego podejścia. W dziedzinie mentalności ludzkiej nigdy z
    niczego nie wyszliśmy. Przykład to wojna na Ukrainie. Wystarczy impuls z
    głośnika i już z niby rozumnych ludzi robi się stado prychających
    wściekłą nienawiśnięcia do czarownicy pawianów.

    > Brednia. Wiedza jest zawsze pomocna. Pod warunkiem że jest ścisła i
    > zweryfikowana. Masz pecha, że tutaj akurat jest.

    Nie mam pecha, zdecydowana większość przyjmuje "prawdy" objawione jako
    oczywistość i nawet nie pomyśli o weryfikacji, która także mało kiedy
    jest możliwa. Raczej zatłuką oponenta niż dopuszczą wątpliwości.

> [...]
    > sa uważane za istotne, w przeciwieństwie do głównego nurtu naukowego i
    > nauk ścisłych. Jak sam widzisz, religia nie ruszyła z miejsca od jakiś

    Z mojego punktu widzenia debilizm to bezmyślne przepisywanie litery po
    litrze cudzych tekstów. Dla mnie to wysoko naganne podejście, dla Ciebie
    cnota, gdzie tu widzisz dla siebie miejsce na inwencję?

> [...]
    > udowodnionej/potwierdzonej obiektywnie wiedzy, jest jednym z
    > podstawowych narzędzi Nauki. Nawet tumaniści starają się udawać, że

    Nic nie zasługuje w tym "postępie" na pochwałę. Jest to tylko toczenie
    się w niewoleniu człowieka po równi pochylej.  Nauka mimowolnie jest
    tego motorem.

    > Brednie i debilizmy. I to brednie niebezpieczne, bo popularne w
    > środowisku suwerena.

    A nie odwrotnie? Oznaką mądrości ma być cytowanie myślicieli starożytnej
    Grecji?  "Jaki to ja jestem mądry, wiem co powiedział Arystoteles".

> [...]
    > zawalony takimi debilizmami jak "nie uwierze jak sam nie zobaczę" itp
    > upadkiem intelektu napędzanym pustakami.

    Jasne, i opracowywać najlepszą metodę tego wiercenia. O to mi właśnie
    chodzi, o pierwszy krok w kierunku mądrości.  Bo mądrość w moim
    mniemaniu to na pewno nie płynne recytowanie wyuczonych na pamięć formułek.

  • 78. Data: 2022-03-10 08:54:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.03.2022 o 12:47, a...@p...com pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 7 Mar 2022 12:10:30 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <t04p77$ocj$1@gioia.aioe.org>
    > od trybun <M...@j...cb> :

    > Wniosek jest taki, że ta 10-cio letnia karta może być na chipach MLC,
    > a nie TLC(10 lat temu TLC były nowością):
    >
    > MLC - 2500 cykli P/E
    > TLC - 500-1000 cykli P/E
    >
    > Czyli ta starsza karta wytrzyma dwa do pięciu razy więcej danych.

    Taka teza oczywiście też jest możliwa, warunek jeden - taka kość nie
    może być dużo droższa od normalnej. Bo jak już pisałem kupuje tylko
    najtańsze karty.

    > Ten olej pasujen jak pięść do dupy, karty ENDURANCE mają inne pamięci
    > flash, na przykład takie z dodanym buforem pSLC albo bazują na chipach
    > MLC, karty robione na chipach pSLC i MLC są drogie, chipy na których
    > są zrobione mają mniejszą pojemność/milimetr kwadratowy, chip 32 GiB
    > TLC w trybie pSLC ma tylko 10,6 GiB, chip 32GiB MLC w trybie pSLC ma
    > 16GiB, więc potrzeba takie dwa lub trzy do zrobienia karty MLC/pSLC,
    > wobec czego karta będzie droga(2/3 chipy zamiast jednego), ale 30x
    > wytrzymalsza na wypełnianie danymi.

    To tylko takie luźne nawiązanie do kart i ich specyfikacji . Chodziło o
    rynkowe zasady sprzedaży towarów i jaka role w nich odgrywa marketing i
    reklama.

    Jak to z tymi kartami jest nie wiem do końca. Bo i w elektronice wyższa
    cena to nie gwarancja że jest ona zrobiona większym nakładem kosztów
    producenta. Np procesory to te o większych możliwościach powinny być
    tańsze, bo te o niższej cenie przechodzą poprodukcyjny dodatkowy proces
    zubażania, a wiec koszty wzrastają.  Z zastrzeżeniem że może już to nie
    jest praktykowane. Moje wiadomości w tym temacie pochodzą z dość dawna i
    dotyczyła intelowskiego modelu I5.

    Jasne. Jasne.

  • 79. Data: 2022-03-10 08:54:33
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.03.2022 o 01:36, Animka pisze:

> [...]
    > Kiedyś, jak nie byo nic w sklepach pracownicy Instytutu Tłuszczowego
    > robili z oleju utwardzanego (rzepakowy) znicze na cmentarze, bo w
    > sklepach nie było nawet zniczy na 1-go listopada. Jak to kopciło
    > czarnym dymem i śmierdziao! Ale na cmentarzu to sobie mogło kopcić,
    > grunt, że biscy pamiętali o zmarłych.Pamiętam jak matka z ojcem te
    > znicze robii.

    > Kiedyś za 1 zł.kupiłam mautki dongie Buetooth na Allegro. Świetnie
    > spisuje sie do dziś, chociaż odkeio sie kawałek obudowy z jednej strony.
    > Potem jeszcze dokupiłam drugi taki sam (widocznie od innej osoby),

    Oba są rzepakowe i oba równie/identycznie, nie tyle obrzydliwe co
    pozbawione smaku.  No cóż, każdy tłuszcz dymi przy spalaniu .

  • 80. Data: 2022-03-10 08:54:45
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.03.2022 o 01:11, Animka pisze:

    > Kupuj olej słonecznikowy BARTEK i sam zobaczysz różnicę w smaku. Nie
    > ważna jest cena.

    Słonecznikowy Bartek kontra jaki olej?