eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFreeRTOS + lwIP + HTTPD - zawieszenie po wejściu na stronę › Re: FreeRTOS + lwIP + HTTPD - zawieszenie po wejściu na stronę
  • Data: 2023-01-25 00:47:10
    Temat: Re: FreeRTOS + lwIP + HTTPD - zawieszenie po wejściu na stronę
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24.01.2023 21:48, Marek wrote:

    > Ło matko, a w Harmony też tak jest? Nie zrobili jeszcze w "normalnego"
    > httpd serwującego pliki z fatfs + handlery cgi-bin? Przecież jakakolwiek
    > aktualizacja kontentu strony to rekompilacja całości, nonsens...

    Jeszcze nie zagłębiałem się w ten temat za bardzo. Na razie jedynie
    włączyłem serwer HTTP na płytce z PIC32MZ i zobaczyłem, że działa (to
    znaczy zwraca 404).

    Jednak z tego co widzę w opcjach to działa to w ten sposób, że możesz po
    prostu wskazać katalog w systemie plików, w którym będzie trzymana nasza
    strona.

    Jeśli chodzi o system plików, to Harmony czerpie z uniksowych konwencji.
    Chociaż FAT obsługiwany jest za pomocą FatFS-a, to framework dostarcza
    własne wrappery. W efekcie np. karta SD jest widoczna jako /dev/mmcblk1
    a dysk USB jako /dev/sda1. Montujesz je również do katalogu, np.
    /mnt/myDrive0.
    Harmony zawiera także biblioteki do obsługi innych nośników, np. pamięci
    Flash na SPI czy NVM we wbudowanym flashu. Poza FAT-em są też jakieś
    dodatkowe systemy plików, bodajże littlefs i jakiś system od Microchipa,
    ale im się jeszcze nie przyglądałem.

    Co do aktualizacji zawartości strony to z tego co widzę można to robić
    przez sieć, np. za pomocą FTP albo HTTP.

    Co do lwIP to odnoszę wrażenie, że ten ich serwer HTTPD jest traktowany
    trochę po macoszemu i stanowi raczej dodatek. W Internecie trudno nawet
    o jakieś materiały albo instrukcje. Z tego co widzę frameworki do
    obsługi ESP8266/ESP32 dostarczają własny serwer HTTP, pomimo korzystania
    ze stosu lwIP.