  • Data: 2019-10-10 17:40:35
    Temat: Re: Gdzie się podziewają dobre systemy i dobre programy?
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10.10.2019 17:35, fir wrote:
    > ale ciekawe ze kolega postrzega go glebiej, ciekaw jednak jestm co dokladniej
    znaczy ze "wypelnie wskaznik brania na sibie odpowiedzialnosci" - czy to po prostu
    znaczy ze odpowiedzialnsoc za glupote spada na niego czy cos innego?

    Cytat z:
    http://totalizm.org/1_5_pdf/15p_06.pdf

    " - Odpowiedzialność. Dla totalizmu odpowiedzialność jest odpowiednikiem
    "przyspieszenia" z fizyki i mechaniki klasycznej. Totaliztyczna metoda
    moralnego
    kontrolowania naszej odpowiedzialności jest prosta: powinniśmy zawsze i
    za wszystko brać ją
    na siebie. Odpowiedzialność sama w sobie jest jednoznacznym wskaźnikiem
    moralnej
    poprawności. Jeśli użyta jako taki wskaźnik, do kategorii "moralne"
    zakwalifikowywuje ona
    wszystko za, co ochoczo przyjmujemy odpowiedzialność na siebie.
    Natomiast do kategorii
    "niemoralne" zakwalifikowywuje ona wszystko, za co odpowiedzialność
    chcielibyśmy
    zepchnąć na kogoś lub coś innego. "Niemoralne" są także same działania,
    czy myśli, za
    pośrednictwem jakich spychamy odpowiedzialność na kogoś lub coś innego.
    Więcej na temat
    odpowiedzialności wyjaśnione zostało w podrozdziałach JA8, I4.1.1 i JE3.5."

    Rozdział zaczyna się na str. 28.