  • 21. Data: 2011-03-08 12:49:31
    Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Jaki jest sens sprawdzenia zbieznosci i jej nie ustawienia?
    > Rozumiem ze u was sprawdzenie zbieznosci to jedno, a ustawienie geometrii
    > to drugie? Zwa to i tak i tak..

    Bo to są dwie różne rzeczy szczególnie dla pojazdów z regulacją obu osi w
    obu płaszczyznach.

  • 22. Data: 2011-03-08 12:57:11
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    > Bo to są dwie różne rzeczy szczególnie dla pojazdów z regulacją obu osi
    > w obu płaszczyznach.

    z tego co rozmawialem z tym warsztatem, cena ta sama, bez wzgledu na to
    czy jest mozliwosc ustawienia czy nie.
    Fakt, nie wszystkie auta maja taka mozliwosc.

  • 23. Data: 2011-03-08 14:14:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-08 11:37, bratPit[pr] pisze:

    > dokładnie, dobre (/wszystkie?) maszyny mają kompensację bicia felg,

    Jak mi nieraz gość ustawiał "po staremu" niekomputerowo, to oczywiście
    bicie mierzył u średnią brał.
    Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi
    i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli
    to bicie...

  • 24. Data: 2011-03-08 14:17:48
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi
    > i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli

    hmm... dobre pytanie, nie wiem, w tych maszynach, które ja znam kołem kręci
    się co 90 stopni i dokonuje kalibracji,

    brat

  • 25. Data: 2011-03-08 14:29:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]
    > Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi
    > i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli

    Ewidentny blad w sztuce.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 26. Data: 2011-03-08 15:15:39
    Od: " " <b...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Z gwarantem od czego?
    > Od opon czy od samochodu?
    >
    > Ja po 4 latach raczej nie mam szans niestety.

    Daj spokoj opon oczysice, obejzyj wczorjajsza turbo kamere, jak STALY KLIENT
    walczyl przed sadem 7 lat aby Kulczyk oddal mu kase lub wymienil samochod
    (Golfa) na wolny od wad, z VW nie wygrasz przechodzilem te gehenne rowniez -
    winny serwis - i chodzilo o naprawde pierd, a nie o caly samochod, olalem i od
    temtej pory jezdze gowniana Toyodą, a nie perfekcyjnym VW i nikomu nie zycze
    trafic na ich zly dzien lub samochod.

    Ta po 4 latach to juz tylko wymiana Ci zostala, a nie zawracnaie glowy gwarantowi.

    Jedno czego sie nauczylem to trze meczyc, bo rzucaja klody pod nogi wrecz z
    automatu.

  • 27. Data: 2011-03-08 19:31:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (Golfa) na wolny od wad, z VW nie wygrasz przechodzilem te gehenne rowniez

    Ale ja mam Kię, a nie VW.
    Co oczywiście pewnie świadczy równie słabo o szansach na odpowiedź inną, niż
    "nie podlega gwarancji". :-(

    > Ta po 4 latach to juz tylko wymiana Ci zostala, a nie zawracnaie glowy
    > gwarantowi.

    Wiesz, ja bym tylko nie chciał żeby po roku się okazało, że nowe opony już
    też mają ząbki.

  • 28. Data: 2011-03-08 20:28:11
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Witkowski"

> [...]
    > Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi
    > i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli

    I dalej jak ściągał tak ściąga?

    ;-)

  • 29. Data: 2011-03-08 20:45:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-08 11:16, wchpikus pisze:
    > Witam!
    > Jaki jest sens sprawdzenia zbieznosci i jej nie ustawienia?
    > Rozumiem ze u was sprawdzenie zbieznosci to jedno, a ustawienie
    > geometrii to drugie? Zwa to i tak i tak..

    Zbieżność to tylko regulacja długości drążków kierowniczych przedniej
    osi i faktycznie za około 80zł to można ustawić.

    Natomiast Cavallino pytał o całą geometrię obu osi, na co składa się
    znacznie więcej parametrów i co kosztuje bliżej 200zł.
    W zależności od konstrukcji zawieszenia różne rzeczy są możliwe do
    ustawienia, a w razie braku możliwości regulacji wymienia się krzywe
    podzespoły.

  • 30. Data: 2011-03-08 22:09:08
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-03-08 11:10, J.F. pisze:

    > Za jedna os.

    pod koniec listopada ustawiałem we Wrocławiu po wymianie amortyzatorów z
    przodu. Sprawdzane i ustawiane były _obie_ osie. Zapłaciłem równo 100zł.
    W tym tygodniu będę chyba musiał znów ustawiać - prawy przedni
    amortyzator poszedł właśnie do reklamacji, bo zsikał się po 3 miesiącach
    i 5000km..
    Dwa lata temu kosztowało mnie to mniej, bo przy tylnej osi nie było
    potrzeby nic robić.

    --
    Pozdr.
    Michał