  • 1. Data: 2013-04-04 02:20:35
    Temat: Glowica, czy moze byc cos innego?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    Stary telewizor CRT Thomson. Choroba objawia sie chwilowymi zakloceniami
    podczas ogladania programu tak, jakby ktos wyjal antene. Kaszka na
    ekranie, szum w glosnikach. Jak sie przelaczy na inny kanal, to czesto
    jest ok, wtedy wystarczy wrocic i tez jest OK. Czasem na sasiednich
    kanalach tez kaszka i trzeba szukac troche dalej jakiegokolwiek programu
    gdzie odbior jest normalny, wrocic i znow da sie ogladac. Mozna tez
    zaczekac ok. minuty i wszystko wraca do normalnego odbioru. Dzieje sie
    tak czasem co pare minut, albo troche dluzej, nie ma reguly.
    Czy slusznie podejrzewam glowice w.cz.? Czy moze teoretycznie byc cos
    innego?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2013-04-04 02:34:48
    Temat: Re: Glowica, czy moze byc cos innego?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pawel O'Pajak pisze tak:

    > CRT Thomson

    ale jaki typ, model? :)

    > Kaszka na ekranie

    używaj fachowej terminologii
    czyli wojna mrówek tak?

    > Czy slusznie podejrzewam glowice w.cz.?

    raczej tak

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2013-04-04 10:17:45
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czasem co pare minut, albo troche dluzej, nie ma reguly.
    > Czy slusznie podejrzewam glowice w.cz.? Czy moze teoretycznie byc cos

    A może planowe wyłączenie nadajników :P
    Albo prace przy instalacji nadajników do DVBT i traktowanie po macoszemu
    instalacji od "analoga" ?
    Takie luźne skojażenie mi do głowy przyszło.

    U mnie np. jakies dziwne problemy występują w radio, 12 km od nadajnika a
    bywaja problemy z dobrym odbiorem RMF, kiedy pozostałe programy nadawane z
    tego masztu ida wyśmienicie. Objaw jest taki jak by ktoś wyłączał wzmacniacz
    i szło z kilku watów a nie kW ;) dodam że to maszt w Mikstacie.

    Gejzero

  • 4. Data: 2013-04-04 10:56:11
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

> [...]
    > tego masztu ida wyśmienicie. Objaw jest taki jak by ktoś wyłączał wzmacniacz
    > i szło z kilku watów a nie kW ;) dodam że to maszt w Mikstacie.

    To ciekawe, bo kilka dni temu zauważyłem że RMF ma słabszy sygnał.
    Inne stacje grały normalnie a RMF ciszej. Wieczorem wróciło do normy.
    Kraków i okolice.

    pytający

  • 5. Data: 2013-04-04 16:17:10
    Od: Tester <n...@v...pl>

    > Czy slusznie podejrzewam glowice w.cz.? Czy moze teoretycznie byc cos
    > innego?

    Ja bym jeszcze sprawdził elementy w pętli automatycznej regulacji
    częstotliwości.

    Tester

  • 6. Data: 2013-04-04 16:20:48
    Od: Tester <n...@v...pl>

    W dniu 2013-04-04 16:17, Tester pisze:

    > Ja bym jeszcze sprawdził elementy w pętli automatycznej regulacji
    > częstotliwości.
    Oczywiście, o ile taka jest.

  • 7. Data: 2013-04-04 16:23:18
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Ja bym jeszcze sprawdził elementy w pętli automatycznej regulacji
    > częstotliwości.

    O faktycznie o tym nie pomyslalem, dzieki, sprawdze.
    U mnie jest kablowka, wiec problemy z antena i nadajnikami mnie nie dotycza.
    Dzieki wszystkim za wskazowki, jutro dobiore sie do TV.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2013-04-04 23:24:05
    Od: Kabelek <k...@g...de>

    Dawno, dawno temu, miałem identyczny przypadek, ale już nie pamiętam jakiej
    firmy to był TV. Walnięta była głowica, a dokładnie dioda zenera w gałęzi
    zasilania generatora i mieszacza. Troszkę się grzała i miała skoki
    napięcia.
    Po wymianie problem znikł. Tv był z lat 90

    Kabelek

  • 9. Data: 2013-04-06 13:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Apr 2013 02:20:35 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
> [...]
    > zaczekac ok. minuty i wszystko wraca do normalnego odbioru. Dzieje sie
    > tak czasem co pare minut, albo troche dluzej, nie ma reguly.

    Hm, ciekawe ... co mialoby sie psuc, i z jakiego powodu naprawiac ?
    Jakis zimny lut w syntezerze czestotliwosci ?
    Lapie zaklocenia, przestawia sie, ponowne zaprogramowanie pomaga ?

    Czy jednak gdzies dalej, cos sie w torze blokuje, wymaga solidnej zmiany
    parametrow do odblokowania.

    Glowica jest chyba z kilku torow, moze przy zmianie kanalu zmieniasz tor i
    np heterodyna startuje ..

    > Czy moze teoretycznie byc cos innego?

    W starych crt pierwsze wysychaja elektrolity :-)

    Takczy inaczej - czas na nowy TV, zaraz ci i tak stary sygnal wylacza :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-04-06 21:07:13
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > zaraz ci i tak stary sygnal wylacza :-)