  • Data: 2020-11-15 02:09:13
    Temat: Re: Gniazdka IEC "komputerowe" gdzie L/N
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/11/2020 16:54, Zenek Kapelinder wrote:

    > Co mieli by zaznaczać jak u nas nie ma znaczenia która żyła gdzie. Popatrz na
    niemieckie gniazdka i wtyczki.

    Gniazda i wtyczki z uziemieniem sprzedawane w Niemczech są symetryczne.
    Te sprzedawane w Polsce, Anglii, Francji, USA, ... itd. nie są. Nie wiem
    czy na typowo niemieckich są oznaczenia. Zresztą - jak słusznie mówisz -
    miałoby to jeszcze mniejszy sens niż na tych co mają oznaczenie a potem
    i tak jedno gniazdo jest tak a drugie na odwrót.