    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Google Pay/Play
    Date: Tue, 30 Jun 2020 13:20:30 +0200

    > Raczej już nie mamy na to wpływu mając smartfona. Nowy czysty telefon
    > podczas pierwszego uruchomienia bez wyrażenia zgód będzie chromy. :-)

    Właśnie przez nie wyrażenie zgód mam obecnie taki chromy i kombinuję
    jakby tu go uciszyć. Niech se będzie chory tylko niech nie jęczy :)

    Na początku się pytał o zgodę na przesyłanie jakichś informacji o moich
    zwyczajach w korzystaniu z telefonu mających służyć do doskonalenia
    systemu. Wyraźnie dopisali, że będzie to przesyłane nawet jak mam niby
    wyłączoną transmisję danych - to się nie zgodziłem (naiwnie uważam, że
    system będzie przestrzegał tej mojej niezgody).
    Na tym samym oknie było pytanie o zgodę na lokalizację ale bez
    informacji czy ta lokalizacja to będzie działała też jak mam wyłączoną
    lokalizację. Więc na wszelki wypadek też się nie zgodziłem.

    Potem stwierdziłem, że w podręcznych przełącznikach (to co się ściąga z
    góry ekranu) nie mam symbolu lokalizacji. Nie wiem czy ma to związek z
    tym, że się nie zgodziłem, czy po prostu jest to standardowa
    konfiguracja. No bo jak wszyscy się standardowo zgadzają na ciągłą
    lokalizację to po co im włącznik lokalizacji.

    Znalazłem ten włącznik i sobie go tam dołożyłem.
    Od brata wiem, że jak się włączy nawigację i ona zauważy, że nie ma
    lokalizacji to nie powinno się jej pozwalać na włączenie lokalizacji
    tylko wyjść i zrobić to samemu. Jak nawigacja włączy lokalizację to
    potem nie daje się jej wyłączyć (to znaczy, że niby sobie wyłączasz, a
    ona cały czas żre prąd). Chyba dopiero reset telefonu pomaga.
    Podejrzewam, że gdybym na początku wyraził zgodę na lokalizację to ona
    byłaby właśnie w takim stanie jak po jej włączeniu przez nawigację -
    czyli niby mam dla lokalizacji on/off ale on działa tylko na niby.

    Mimo ostrożności i tak z poprzednim telefonem zdarzyło mi się ze dwa
    razy, że nagle zaczynał mi więcej prądu brać choć niby nie miałem nic
    więcej jak normalnie włączone. Za pierwszym razem to pomyślałem, że
    akumulator nagle, skokowo stracił na pojemności. Dopiero po kilku dniach
    wpadłem na to aby go zresetować - pomogło.
    P.G.