  • 1. Data: 2020-06-29 18:40:00
    Temat: Google Pay/Play
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Zajrzałem do telefionia.gsm, ale wygląda, że tam jeden temat na miesiąc
    więc zapytam tutaj.

    1. Czy Google Pay (widzę takiego Widgeta) i Google Play (co chwilę
    krzyczy, że nie będzie działał jak mu nie dam dostępu do wszystkiego) to
    jest to samo?
    Widzę też coś takiego jak Muzyka Google Play, ale ten co krzyczy nie
    przyznaje się do Muzyki.
    2. Czy da się to jakoś zablokować?

    Przenoszę się na nowy telefon.
    Po pierwsze wszystkim zbędnym aplikacjom zablokowałem dostęp do
    wszystkiego bo nie chcę być podsłuchiwany, podglądany, itd.
    Nawet są tam jakieś czujniki na ciele - ki diabeł - jak biorę telefon do
    ręki to on już co - mierzy mi tętno i drżenie rąk :)
    P.G.

  • 2. Data: 2020-06-29 20:29:18
    Temat: Re: Google Pay/Play
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > 1. Czy Google Pay (widzę takiego Widgeta) i Google Play (co chwilę
    > krzyczy, że nie będzie działał jak mu nie dam dostępu do wszystkiego) to
    > jest to samo?

    nie.
    google play - tam instalujesz czy kupujesz aplikacje
    google pay - usługa googla do płacenia (zbliżeniowo czy w sklepach
    internertowych)

    > Widzę też coś takiego jak Muzyka Google Play, ale ten co krzyczy nie
    > przyznaje się do Muzyki.

    możesz kupić tam muzykę afair
    lepiej użyć spotify- darmowy plan jest dostatecznie dobry
    > 2. Czy da się to jakoś zablokować?

    usługi googla raczej są ci potrzebne

> [...]
    > Nawet są tam jakieś czujniki na ciele - ki diabeł - jak biorę telefon do
    > ręki to on już co - mierzy mi tętno i drżenie rąk :)

    i dobrze, ale akurat google play to dla ciebie dość kluczowa sprawa -
    resztę olej.

  • 3. Data: 2020-06-30 01:25:16
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-29 18:40, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > Nawet są tam jakieś czujniki na ciele - ki diabeł - jak biorę telefon do
    > ręki to on już co - mierzy mi tętno i drżenie rąk :)

    Takze, analizuje osobowosc pod kontem sklonnosci do przyszlych zachowan
    terrorystycznych... i 'social credit', tez podlicza...

    https://www.youtube.com/watch?v=L5pPhHXUrzs

  • 4. Data: 2020-06-30 10:19:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 20:29, sirapacz pisze:
    > nie.
    > google play - tam instalujesz czy kupujesz aplikacje
    > google pay - usługa googla do płacenia (zbliżeniowo czy w sklepach
    > internertowych)

    Dzięki.
    Czyli Widget Google Play zapewne jest jakiś inny.

    > możesz kupić tam muzykę afair
    > lepiej użyć spotify- darmowy plan jest dostatecznie dobry

    Muzyka mnie nie interesuje. Ja po prostu podejrzewałem, że może to ten
    co na mnie ciągle krzyczy (nazwa prawie taka sama - Play kojarzy mi się
    z bawić, ale też grać, więc może ktoś skrócił Muzyka Play do samego
    Play. Zastanawiam się po prostu, czy jak go namierzę w widgetach to może
    będę mógł go do jakiegoś kosza wsadzić i w ten sposób zamknąć.

    > usługi googla raczej są ci potrzebne

    Do czego?

    > i dobrze, ale akurat google play to dla ciebie dość kluczowa sprawa  -

    Tego właśnie nie wiem.
    Co chwilę natykam się na informację, że w iluś tam aplikacjach do
    pobrania ze sklepu Google (ciekawe czy sklep Google to jest to samo co
    Google Play) wykryto złośliwe oprogramowanie i że ileś dziesiąt tysięcy
    użytkowników zostało zainfekowanych.
    Ja nie z tych co lubią dreszczyk adrenaliny - a pobiorę sobie dziś kilka
    aplikacji - ciekawe, czy mnie okradną, czy nie :)

    Wczoraj rozmawiałem z młodym człowiekiem, który mi powiedział, że pół
    roku temu zrobił jakiś jeden błąd i się zorientował, że już jego
    wszystkie kontakty ukradło Google. Więc sobie odpuścił.
    Mi _się_wydaje_, że na razie jeszcze mi się udało i chciałbym aby tak
    było nadal. Według mnie jest nie fair udostępniać komukolwiek namiary
    ludzi których mam w telefonie bez uzyskania od nich na to zgody, ale
    może to są jakieś przesądy starej daty.
    P.G.

  • 5. Data: 2020-06-30 11:13:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 18:40, Piotr Gałka pisze:
    > Zajrzałem do telefionia.gsm, ale wygląda, że tam jeden temat na miesiąc
    > więc zapytam tutaj.
    Tu?
    pl.misc.telefonia.gsm

    Jakoś żyje.

    Robert

  • 6. Data: 2020-06-30 11:17:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-30 o 10:19, Piotr Gałka pisze:
    > Według mnie jest nie fair udostępniać komukolwiek namiary ludzi których
    > mam w telefonie bez uzyskania od nich na to zgody, ale może to są jakieś
    > przesądy starej daty.

    Raczej już nie mamy na to wpływu mając smartfona. Nowy czysty telefon
    podczas pierwszego uruchomienia bez wyrażenia zgód będzie chromy. :-)

    Robert

  • 7. Data: 2020-06-30 12:47:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Tu?
    > pl.misc.telefonia.gsm

    Tak.

    > Jakoś żyje.

    Masz rację. Tak to jest jak się 'na szybko' robi coś, czego się
    zazwyczaj nie robi.

    Zasubskrybowałem nową grupę (zdarza mi się co kilka lat) i zobaczyłem
    (nie rozwijając wątków) jako pierwszy z połowy czerwca, a drugi z maja i
    (nie patrząc dalej) uznałem że jest jeden wątek na miesiąc.

    Teraz (na spokojnie) widzę, że kolejność układania wątków jest jakaś
    inna - może według ostatniej wypowiedzi. Normalnie mam tylko ostatnie
    nieprzeczytane w każdym watku więc wszystko wygląda nieco inaczej.

    Jak na coś "rzucam okiem" to widzę tylko to na co zwrócę szczególnie
    uwagę a nie całość.
    Na przykład jak w hipermarkecie mam kupić konkretną czekoladę to mogę
    stać przed półkami kilka minut i jej nie znaleźć, a żona podchodzi i od
    razu bierze tę co trzeba. U mnie chyba nie działa (od zawsze) równoległe
    przetwarzanie obrazu :(
    Tak samo wyspecjalizowany fragment mózgu przeznaczony do rozpoznawania
    twarzy też chyba u mnie poszedł na coś innego. Wmawiam sobie, że na
    inteligencję :)
    P.G.

  • 8. Data: 2020-06-30 13:20:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Raczej już nie mamy na to wpływu mając smartfona. Nowy czysty telefon
    > podczas pierwszego uruchomienia bez wyrażenia zgód będzie chromy. :-)

    Właśnie przez nie wyrażenie zgód mam obecnie taki chromy i kombinuję
    jakby tu go uciszyć. Niech se będzie chory tylko niech nie jęczy :)

    Na początku się pytał o zgodę na przesyłanie jakichś informacji o moich
    zwyczajach w korzystaniu z telefonu mających służyć do doskonalenia
    systemu. Wyraźnie dopisali, że będzie to przesyłane nawet jak mam niby
    wyłączoną transmisję danych - to się nie zgodziłem (naiwnie uważam, że
    system będzie przestrzegał tej mojej niezgody).
    Na tym samym oknie było pytanie o zgodę na lokalizację ale bez
    informacji czy ta lokalizacja to będzie działała też jak mam wyłączoną
    lokalizację. Więc na wszelki wypadek też się nie zgodziłem.

    Potem stwierdziłem, że w podręcznych przełącznikach (to co się ściąga z
    góry ekranu) nie mam symbolu lokalizacji. Nie wiem czy ma to związek z
    tym, że się nie zgodziłem, czy po prostu jest to standardowa
    konfiguracja. No bo jak wszyscy się standardowo zgadzają na ciągłą
    lokalizację to po co im włącznik lokalizacji.

    Znalazłem ten włącznik i sobie go tam dołożyłem.
    Od brata wiem, że jak się włączy nawigację i ona zauważy, że nie ma
    lokalizacji to nie powinno się jej pozwalać na włączenie lokalizacji
    tylko wyjść i zrobić to samemu. Jak nawigacja włączy lokalizację to
    potem nie daje się jej wyłączyć (to znaczy, że niby sobie wyłączasz, a
    ona cały czas żre prąd). Chyba dopiero reset telefonu pomaga.
    Podejrzewam, że gdybym na początku wyraził zgodę na lokalizację to ona
    byłaby właśnie w takim stanie jak po jej włączeniu przez nawigację -
    czyli niby mam dla lokalizacji on/off ale on działa tylko na niby.

    Mimo ostrożności i tak z poprzednim telefonem zdarzyło mi się ze dwa
    razy, że nagle zaczynał mi więcej prądu brać choć niby nie miałem nic
    więcej jak normalnie włączone. Za pierwszym razem to pomyślałem, że
    akumulator nagle, skokowo stracił na pojemności. Dopiero po kilku dniach
    wpadłem na to aby go zresetować - pomogło.
    P.G.

  • 9. Data: 2020-06-30 16:54:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jun 2020 10:19:17 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Play. Zastanawiam się po prostu, czy jak go namierzę w widgetach to
    > może
    > będę mógł go do jakiegoś kosza wsadzić i w ten sposób zamknąć.

    Tak łatwo to nie ma. stokowy telefon z Androidem majacy google
    services wysyla absurdalna ilość danych do Googla. Musisz nauczyć się
    z tym żyć.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-06-30 17:05:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    > co
    > Google Play) wykryto złośliwe oprogramowanie i że ileś dziesiąt

    Android to nie Windows. Tu nic samo sie nie infekuje. Poza naprawdę
    skrajnymi przypadkam (i marginalnymi) użytkownicy sami świadomie
    zainstalowali aplikacje którym nie powinni zaufać i dać prawa do
    określonych zasobów (z naciskiem na to ostatnie).

    --
    Marek