  • Data: 2021-11-28 18:01:07
    Temat: Re: Grawerowanie w drewnie
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.11.2021 o 16:23, Kris pisze:
    > Chciałbym zbadać temat grawerowania drobnych elementów w drewnie
    > Do tej pory z tym kompletnie do czynienia nie miałem
    > Potrzebowałbym urządzenie które "wypali" mi w drewnie/ sklejce jakieś proste
    grafiki.
    > Obszar roboczy wielkości kartki a4 będzie aż nadto
    > Na szybko takie coś znalazłem
    > Ale to przypadkowy strzał
    > Może ktoś jest w temacie i coś doradzi?
    > https://allegro.pl/oferta/grawer-laserowy-ortur-mast
    er-2-cnc-15w-10713989105?utm_medium=afiliacja&utm_so
    urce=ctr&utm_campaign=ba530933-80ac-46bd-b1d8-5773cc
    5f55ea

    Laser 15W :)
    Sprawdź sobie ile takie lasery kosztują.
    W cenie tej maszyny to może coś w okolicach 7-8W kupisz, za sam laser.

    Pooglądaj YT wydaje mi się, że jest zależność między mocą a jakością
    grafiki, do pewnej mocy grafiki w drewnie wychodzą lepiej, powyżej już nie.
    Ale interesowałem się tym wieki temu może wtedy sterowniki nie potrafiły
    dobrze PWMem operować, nie wiem.

    I pamiętaj, jak kupujesz laser 15W w cenie takiego 2,5W to on będzie
    miał te 5W :) przez miesiąc a potem zdechnie.

    --
    AWa.