  • 1. Data: 2021-11-28 16:23:01
    Temat: Grawerowanie w drewnie
    Od: Kris <k...@g...com>

    Chciałbym zbadać temat grawerowania drobnych elementów w drewnie
    Do tej pory z tym kompletnie do czynienia nie miałem
    Potrzebowałbym urządzenie które "wypali" mi w drewnie/ sklejce jakieś proste grafiki.
    Obszar roboczy wielkości kartki a4 będzie aż nadto
    Na szybko takie coś znalazłem
    Ale to przypadkowy strzał
    Może ktoś jest w temacie i coś doradzi?
    https://allegro.pl/oferta/grawer-laserowy-ortur-mast
    er-2-cnc-15w-10713989105?utm_medium=afiliacja&utm_so
    urce=ctr&utm_campaign=ba530933-80ac-46bd-b1d8-5773cc
    5f55ea

  • 2. Data: 2021-11-28 17:59:15
    Temat: Re: Grawerowanie w drewnie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/11/2021 16:23, Kris wrote:
    > Potrzebowałbym urządzenie które "wypali" mi w drewnie/ sklejce jakieś proste
    grafiki.
    > Obszar roboczy wielkości kartki a4 będzie aż nadto

    Szukaj "3d printer 4 in 1" albo "3 in 1". Jest tego kilka typów.

    Na przykład:

    https://allegro.pl/oferta/drukarka-3d-creality-cp-01
    -3in1-cnc-grawer-druk-3d-10899052678

    W gruncie rzeczy nada się do tego każda drukarka 3D o odpowiednio
    stabilnej konstrukcji, po zmianie głowicy.

  • 3. Data: 2021-11-28 18:01:07
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 28.11.2021 o 16:23, Kris pisze:
> [...]
    er-2-cnc-15w-10713989105?utm_medium=afiliacja&utm_so
    urce=ctr&utm_campaign=ba530933-80ac-46bd-b1d8-5773cc

    Laser 15W :)
    Sprawdź sobie ile takie lasery kosztują.
    W cenie tej maszyny to może coś w okolicach 7-8W kupisz, za sam laser.

    Pooglądaj YT wydaje mi się, że jest zależność między mocą a jakością
    grafiki, do pewnej mocy grafiki w drewnie wychodzą lepiej, powyżej już nie.
    Ale interesowałem się tym wieki temu może wtedy sterowniki nie potrafiły
    dobrze PWMem operować, nie wiem.

    I pamiętaj, jak kupujesz laser 15W w cenie takiego 2,5W to on będzie
    miał te 5W :) przez miesiąc a potem zdechnie.

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2021-11-28 18:02:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 28 listopada 2021 o 17:59:23 UTC+1 heby napisał(a):
    > Szukaj "3d printer 4 in 1" albo "3 in 1". Jest tego kilka typów.
    >
    > Na przykład:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/drukarka-3d-creality-cp-01
    -3in1-cnc-grawer-druk-3d-10899052678

    Dzięki za trop.
    Da się budżet zmniejszyć poniżej 2 tys?.

  • 5. Data: 2021-11-28 18:21:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/11/2021 18:02, Kris wrote:
    -3in1-cnc-grawer-druk-3d-10899052678
    > Dzięki za trop.
    > Da się budżet zmniejszyć poniżej 2 tys?.

    https://allegro.pl/oferta/drukarka-3d-anet-a8-tatara
    -8584695451

    + do tego moduł lasera i jakieś umiejętności przymocowania go w miejsce
    ekstrudera.

    Ile kosztuje moduł lasera - nie wiem, zależy od mocy. Widywałem od 200zł
    jakieś półwatowe.

    Innymi słowy drukarkę + laser można poskładać za 1000zł.

    Zaznaczam, że Antet zabudowana w ramie stalowej Tatara to już nie jest
    zabawka, więc sama rama z napędem jest warta polecenia jako baza do
    dalszej zabawy, jakies proste CNC w drewnie na tym też się da zrobić.
    Acz to raczej dla majsterkowiczów.

    Jesli chcesz sam laser, to widuje po 500zł ramy:

    https://allegro.pl/oferta/ploter-laser-cnc-50-x-50-c
    m-diy-acro-set-9636120952

    PS. Sam mam Anet A-8 wsadzoną w ramę Tatara i nie oddam nikomu :P

  • 6. Data: 2021-11-28 18:37:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 28 listopada 2021 o 18:21:33 UTC+1 heby napisał(a):

    > PS. Sam mam Anet A-8 wsadzoną w ramę Tatara i nie oddam nikomu :P

    A za ile ew byłbyś w stanie oddać!:)

  • 7. Data: 2021-11-28 18:46:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/11/2021 18:37, Kris wrote:
    > A za ile ew byłbyś w stanie oddać!:)

    To miłość :* Nie ma ceny.

  • 8. Data: 2021-11-29 01:25:02
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-11-28 o 16:23, Kris pisze:
    > Może ktoś jest w temacie i coś doradzi?

    Powitanko,

    Jest tego zatrzęcienie na Alliexpress/Bangood. Zwykle ceny nie
    przekraczaja 200$. Oczywiście podana jest moc lasera w chińskich watach,
    a ich przelicznik na waty układu SI jest nieznany. Moc lasera jest w
    zasadzie potrzebna jedynie do szybkości. Można wypalać obrazki nawet
    ćwierćwatowym laserkiem z nagrywarki DVD, tylko to będzie trwało.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa