eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGrubość linki w kablach rozruchowychRe: Grubość linki w kablach rozruchowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: JK <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Date: Mon, 20 Dec 2010 21:45:17 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 48
    Message-ID: <ieof8p$db6$2@news.onet.pl>
    References: <iendgf$80b$1@mx1.internetia.pl> <1...@p...pl>
    <ieoes8$eld$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-94-231-58-82.ip.jarsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292877913 13670 94.231.58.82 (20 Dec 2010 20:45:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Dec 2010 20:45:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <ieoes8$eld$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:601375
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-20 21:38, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > W dniu 2010-12-20 13:33, RoMan Mandziejewicz
    > pisze:
    >> Jestem przeciwnikiem grubych kabli
    >> "rozruchowych" - mały przekrój
    >> stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed
    >> zniszczeniem sprawnego
    >> akumulatora w razie zwarcia.
    >> Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest
    >> potrzebny - łączysz
    >> akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy,
    >> czekasz 3 minutki i
    >> odpalasz bez problemu.
    >>
    >> Grube kable są potrzebne do dlugotrwałego
    >> "piłowania" silnika a nie
    >> normalnego odpalania. Stan, w którym silnik
    >> trzeba dlugo "piłować"
    >> jest stanem awarii i zamiast wozić kable
    >> spawalnicze trzeba po prostu
    >> silnik naprawić.
    >>
    >
    > Bo są dwie szkoły:
    >
    > 1. spinamy samochody grubymi kablami i przy
    > wyłączonym silniku samochodu A, próbujemy
    > odpalić samochód B i natychmiast całą zabawę
    > rozłączamy
    >
    > 2. spinamy samochody cienkimi kablami i przy
    > włączonym silniku A, ładujemy akumulator w B,
    > potem rozłączamy i samochód B próbuje odpalić sam
    >
    > Natomiast nigdy, przenigdy, nie należy
    > próbować kręcić rozrusznikiem B, gdy w A
    > działa alternator, bo ryzykujemy uszkodzenie
    > alternatora. Np. spali się dioda, klient z
    > samochodu B odjedzie, a A zostanie z
    > alternatorem do naprawy za kilkaset złotych.

    Jakieś cuda opowiadasz. A ta dioda to ma się
    spalić na skutek czego?
    Kolejny (po Romku M) jednonogi teoretyk trójskoku.

    --
    Pozdrawiam
    JK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: