    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Gwint we wannie
    Date: Sun, 16 Oct 2022 00:55:35 GMT

    On 2022-10-15, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    > Czołem,
    >
    > istnieje potrzeba przymocowania do *żeliwnej* wanny uchwytu dla osoby o

    Taka prosty c-uchwyt montowany wewnątrz lub na górnej krawędzi?

    > ograniczonych możliwościach poruszania się. Najwygodniej byłoby mi
    > wykonać otwory i nagwintować je, M8 lub M10. Da się to zrobić ? Niby
    > żeliwo obrabia się w miarę normalnie, ale czy mogę liczyć na sensowną
    > grubość ścianki i to że gwint wytrzyma ? Ostatecznie mogę dać nakrętkę z
    > tyłu, ale to oznacza demolkę obudowy.

    Ile to to może mieć grubości ścianki? Pewnie nie więcej niż 5mm. Na
    tym będzie się pewnie cyklicznie opierać pewnie XY kg. Nawet jeśli utrzyma,
    zaczną się robić luzy, dostanie woda, zacznie rdzewieć... Ja bym
    demolował obudowę.

    --
    Marcin