eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi › Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    From: titanus <t...@g...kom>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Date: Sat, 23 Dec 2023 16:47:51 +0100
    <ulbole$37s$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <ulbth1$ldg5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ulc61s$tae$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <ulc7jk$lid1$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ulce76$so3t$1@dont-email.me>
    <ulcf7f$ln4g$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <uldfrc$qf2$2$titanus@news.chmurka.net> <uldhkj$166qs$1@news.icm.edu.pl>
    <ulf0qe$oli$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    W dniu 14.12.2023 o 14:50, Piotr Gałka pisze:

    > Tak myślał Philips utajniając algorytmy zastosowane w mifare Classic.
    > W książce Ferguson, Schneier "Kryptografia w praktyce" autorzy w 2002
    > roku napisali, że oni uważają, że mifare Classic będzie złamane i piszą
    > to tylko na podstawie tej informacji, że algorytmy są tajne bo historia
    > kryptografii cywilnej nie zna ani jednego przypadku tajnych, dobrych
    > algorytmów.
    >
    > Jak coś jest publicznie dostępne to jest dobre na tej zasadzie, że jest
    > masa ludzi, którzy dla samej satysfakcji znalezienia błędu będą go
    > szukać i zgłoszą autorom, a ci to poprawią.
> [...]

    Według mnie: jakkolwiek by do tematu programowania nie podejść można
    stwierdzić, że w tym przypadku zawsze do każdego klucza znajdzie się
    wytrych.

    Innymi słowy bardziej do mnie przemawia idea tzw "wolnego kodu" gdzie
    faktycznie można poszukać, znaleźć i poprawić źródło, niż używać całego
    zestawu oprogramowania i wiedzy inżynierii wstecznej tylko po to, aby i
    tak złamać kod programowania w tym samym celu.

    Bazując jednak na doświadczeniu stwierdzam, ze nie ma takiego kodu i
    szyfrowania, którego nie da się złamać - to tylko kwestia czasu...

    ...aczkolwiek bardzo mnie interesują następujące kwestie:

    - jeszcze nie znalazł się mądry, żeby przetłumaczyć na ludzki język
    jakikolwiek używany przez zwierzęta :DDDD

    - notatnik z wojnicza nadal nie został odszyfrowany :DDD - a tam tylko
    "robaczki". https://pl.wikipedia.org/wiki/Manuskrypt_Wojnicza

    - kod Nostradamusa choć napisany "po ludzku" - nie do końca jest
    zrozumiały :D https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Nostradamus_Centu
    rie.jpg

    I parę innych przykładów również :D

    Cóż - tak to czasem bywa :D