  • 111. Data: 2023-09-01 16:01:07
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Gdy przystanki są za skrzyżowaniem, to przesiadka zajmuje ze 300-400 metrów.
    Zasapany wskakujesz do ostatnich drzwi ostatniego wagonu.
    Gdy przed skrzyżowaniem, to jak biały człowiek wchodzisz prosto z pasów ;-)
    Przy dworcu PKP Ochota to chyba zawsze był przystanek i przed, i po.
    (jeszcze bardziej dotyczy to autobusów)

  • 112. Data: 2023-09-01 16:43:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 1 września 2023 o 16:01:10 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Gdy przystanki są za skrzyżowaniem, to przesiadka zajmuje ze 300-400 metrów.
    > Zasapany wskakujesz do ostatnich drzwi ostatniego wagonu.

    Nono, nie udawaj tu Michaela Johnsona.
    300-400 metrów, to nie Włoszczowa Północna.
    Dwa składy lub niskopodłogowce to jest 70m, więc najdłuższe przystanki mają max.
    100m.

    > Gdy przed skrzyżowaniem, to jak biały człowiek wchodzisz prosto z pasów ;-)

    Albo trzeba być Holenderkami - mistrzynie świata 4*400m ;>

    > Przy dworcu PKP Ochota to chyba zawsze był przystanek i przed, i po.
    > (jeszcze bardziej dotyczy to autobusów)

    Autobusów to chyba akurat nie dotyczy, zresztą jest ich tam mało i jakoś tak
    poukrywane.
    Tzn. może o tyle dotyczy, że jest daleko do przystanków, bo na południe jest pod
    Sobieskim,
    na wschód tutaj, na zachód nie na Grójeckiej tylko na tych pół-Alejach, a na północ
    to chyba
    w ogóle nie ma, albo są tam tylko nocne, na Towarowej.

    Tramwaje mają przed i po, ale tylko w relacji Al. Jerozolimskie-Towarowa.
    Na początku Grójeckiej nie ma. Ale to mało potrzebne, bo tylko jedynka skręca z
    Towarowej w Grójecką
    i mała strata, jak nią nie pojedziesz (zresztą jedzie tylko do Banacha, a nie na
    Okęcie).

  • 113. Data: 2023-09-01 16:44:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 1 września 2023 o 15:47:50 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Jak chce to zrobi.

    Musiałby bardzo chcieć.
    I musiałby to być prywaciarz, a nie państwowy.
    Ale na to trzeba by znowu zrobić przetarg i wygrałby jakiś, co i tak to spitoli.

  • 114. Data: 2023-09-01 16:50:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 1 września 2023 o 15:45:24 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    (przykładowo) w prawo - to jest jasne
    (przykładowo) w lewo - no i tu nie potrafię wymyślić, w jaki

    > Tak było, pamiętam :-)
    > Nawet z kolegami obserwowaliśmy działanie, gdy się już dwuzłotówki do przerabiana
    na blaszki kończyły ;-)

    Ta, no ja nie zaprzeczę, że młodzi więcej widzą (już u 9-latka zaczyna to być widać,
    szczególnie,
    jak ojciec 35 lat starszy i już mu się zaczynają sypać i oczy i mózg),
    ale jak żeście z zewnątrz widzieli, że motorowy zadaje jazdę albo nie?

    > Tylko czy to bez jazdy to nie było lekkie hamowanie?

    Zwalniał nieco siłami natury, bo przecież i tarcie i jakiś tam opór silnika, nawet na
    luzie (czy też wybiegu bodajże,
    w każdym razie ani zasilony, ani hamujący, tylko się kręcący - bo tramwaj nie ma
    sprzęgła - choć to trzeba
    sprawdzić, bo podobno są i ze sprzęgłem - się razem z "jadącymi" kołami).

    A jak hamujesz to podłączasz silnik pod opory rozruchowe, tylko bez zasilania, i
    silnik robi za prądnicę,
    dla oporów robiących za grzałkę, hamując przy tym cały wóz.
    Jak się to zepsuło w jednym 3-wagonowym składzie zjeżdżająćym z Mostu Poniatowskiego
    na Pragę,
    a jeszcze nie było wszędzie hamulców szynowych, a zwrotnica niestety
    była odłożona w al. Zieleniecką, to była największa katastrofa tramwajowa w DC.

  • 115. Data: 2023-12-06 12:49:07
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    heby napisał(a):
    > Wychodzi na to że wyrafinowane narzędzia do hackingu, czyli Baofeng za
    > 100zł + smarfon mogą zatrzymać cały kraj, wystaczy "koordynacja" przez
    > Tiktoka.

    Jak wydoić PKP. Myk na "zepsuło się" i trza do serwisu.
    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/o-trzech-takich
    -co-zhakowali-prawdziwy-pociag-a-nawet-30-pociagow/

  • 116. Data: 2023-12-06 13:29:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2023 12:49, alojzy nieborak wrote:
    > Jak wydoić PKP. Myk na "zepsuło się" i trza do serwisu.
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/o-trzech-takich
    -co-zhakowali-prawdziwy-pociag-a-nawet-30-pociagow/

    Właśnie czytałem. Ciekawe kto za to beknie i czy w ogóle w tym państwie
    z kartonu można robić takie numery.

  • 117. Data: 2023-12-06 15:46:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 6.12.2023 o 13:29, heby pisze:
    -co-zhakowali-prawdziwy-pociag-a-nawet-30-pociagow/

    > Właśnie czytałem. Ciekawe kto za to beknie i czy w ogóle w tym państwie
    > z kartonu można robić takie numery.

    To jeszcze coś dodam
    "My ( redford , mrtick i ja) dokonaliśmy inżynierii wstecznej kodu PLC
    jednostek EMU NEWAG Impuls . Pociągi te blokowały się z dowolnych
    powodów po serwisowaniu w zewnętrznych warsztatach. Producent
    argumentował, że było to spowodowane nadużyciami tych warsztatów i że to
    one powinny być serwisowane przez nie, a nie przez osoby trzecie."
    "W jednym z pociągów odkryto zapis w kodzie oprogramowania, że ten ma
    zgłosić awarię, jeśli dzień miesiąca jest większy lub równy 21 oraz
    miesiąc jest większy lub równy 11, a rok większy lub równy 2021. System
    poinformował 21 listopada 2022 r., że zepsuła się sprężarka, chociaż ta
    była w dobrym stanie."

    --
    Janusz

  • 118. Data: 2023-12-06 15:47:40
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    heby napisał(a):
    -co-zhakowali-prawdziwy-pociag-a-nawet-30-pociagow/
    > Właśnie czytałem. Ciekawe kto za to beknie i czy w ogóle w tym państwie
    > z kartonu można robić takie numery.

    Lepiej żeby przetarg na zakup był wiązany z serwisem, wtedy część problemu rozwiąże
    się sama.
    Wałki na wyłudzaniu napraw ciągną się od drugiej połowy l. 90.
    Zabezpieczanie przed wymianą części? Ujdzie, wiele firm tak robi.
    Po udowodnieniu planowanych awarii firma powinna beknąć, nawet jak powołają się na:
    "a bo te hakiery to bez pozwolenia gmyrali w naszym sofcie i go przerabiali" wbrew
    prawu autorskiemu.

  • 119. Data: 2023-12-06 20:03:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.12.2023 o 15:47, alojzy nieborak pisze:
    -co-zhakowali-prawdziwy-pociag-a-nawet-30-pociagow/

    > Lepiej żeby przetarg na zakup był wiązany z serwisem, wtedy część problemu
    rozwiąże się sama.

    Wręcz przeciwnie. Niezależny serwis lepiej weryfikuje producenta. To
    dokładnie wyszło.

> [...]
    > "a bo te hakiery to bez pozwolenia gmyrali w naszym sofcie i go przerabiali" wbrew

    O ile dobrze zrozumiałem, producent twierdzi, że to kwestia
    bezpieczeństwa. Tyle, że nie zostało to ujawnione w dokumentacji.

  • 120. Data: 2023-12-06 21:10:23
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Wręcz przeciwnie. Niezależny serwis lepiej weryfikuje producenta. To
    > dokładnie wyszło.

    Niby tak, ale nie do końca. Wyszło przypadkiem, bo nie jest normalną
    praktyką zatrudnianie hakerów. Poza tym umowa serwisowa nie jest od
    weryfikowania. Nie mówiąc już o tym, że weryfikuje się przed zakupem. Wtedy
    można robić audyty, certyfikacje, odbiory, przeglądy.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/