eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHamowanie- poślizg › Re: Hamowanie- poślizg
  • Data: 2009-07-19 21:58:08
    Temat: Re: Hamowanie- poślizg
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Asek napisał(a):
    > Czy lepiej hamować jest koło i jak najszybciej doprowadzić do jego
    > zablokowania (tarcie ślizgowe) czy hamować dużą siłą, ale bez zablokowania
    > koła? Chodzi mi tylko o skrócenie drogi, nie rozważam jakiegoś znoszenia,
    > utrzymania sterowaności, nie mówimy o ABS itp.
    > W niektórych materiałach piszą, że lepiej jest nie doprowadzać do
    > zablokowania koła, ale z drugiej strony niby tarcie ślizgowe jest większe
    > niż toczne (co by sugerował, że lepiej koło zablokować). Więc jak to jest?
    >
    W praktyce najlepiej hamuje kolo bedace na granicy poslizgu. Nie
    pamietam juz dokladnych wartosci ale wychodzilo najlepsze opoznienie
    chyba przy 30%poslizgu. To znaczy, ze kolo nadal sie kreci ale robi
    tylko 70% obrotu nizli to samo kolo toczace sie swobodnie.

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: