eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHarlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum › Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
  • Data: 2021-05-06 08:37:00
    Temat: Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.05.2021 00:22, sundayman wrote:

    > nie złośliwie, tylko z ciekawości - dlaczego nie kupiłeś po prostu
    > oryginału ? Sam mam kupiony kiedyś Spectrum Plus , musiałem tylko w nim
    > naprawić folię. Dlaczego klon ?

    Bez konkretnego powodu. Parę lat temu kupowałem płytki do CA80 i jednego
    ze sprzedawców na Allegro. Miał też w ofercie PCB do Harlequina, więc
    zamówiłem dwie sztuki w ramach jednej paczki z myślą, że kiedyś je sobie
    zmontuję. Wtedy jeszcze nie miałem Spectrum kolekcji. Montaż pierwszego
    egzemplarza trwał dość długo - nie spieszyło mi się specjalnie i po
    prostu powoli zamawiałem kolejne elementy przy okazji różnych zamówień z
    TME. W międzyczasie zresztą kupiłem oryginalnego ZX Spectrum 48+ do
    kolekcji.

    Skoro już milem drugą płytkę (i trochę części luzem pozostałych po
    innych projektach) to powoli złożyłem też kolejny egzemplarz.

    > PS: mam też amigę, atari i commodore - takie sobie zrobiłem muzeum
    > wspomnień :) Tak się tylko chwalę przy okazji.

    Ja też trochę tego mam, poza Spectrum między innymi: Atari 800XL i 65E,
    Commodore C64, Nintendo 64, PSX, PS2, kilka Pegasusów i sporo różnych
    PDA, z których najstarsze jest chyba Atari Portfolio. ;)

    Jednak jeśli chodzi o Spectrum, to chyba lepiej czuję się wykorzystując
    do grania klona niż oryginał, który traktuję jak obiekt kolekcjonerski i
    włączam tylko od czasu do czasu. ;)