  • Data: 2010-05-15 22:56:02
    Temat: Re: Hasło na HDD
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** =Marcos= <m...@w...nospamnospam.info> wrote:

    > Nawet jeśli założysz, dane można odczytać, jeśli komuś zależy. Powiedzmy w
    > kilka godzin od kradzieży. Jeśli naprawdę Ci zależy, lepsze jest szyfrowanie
    > dysku. Wtedy, zakładając, że nikt nie zna Twojego hasła i nie podrzucono Ci
    > keyloggera, dotarcie do danych na dysku może trwać od kilku tygodni do
    > kilkuset lat,

    Kilkuset lat? Nie oszukujmy się - typowe hasło dajmy na to 10 znaków jest bez
    problemu do złamania jeżeli system nie implementuje opóźnień - opóźnień w
    sensie np. 5 prób na 10 minut i blokada na godzinę.

    W przypadku dysku nie jest zaimplementowana taka blokada.

    Czysto teoretycznie to taki zabezpieczony hasłem dysk to po prostu kopiujemy go
    bit po bicie, implementujemy programowo identyczne mechanizmy (o ile je znamy)
    zabezpieczeń, które ma hardware i potem jedziemy hasła brute force.

    Może dużo zachodu ale jeżeli ktoś ma wystarczający motyw aby to robić to hasło
    po prostu złamie i nie jest to kwestia setek lat, ale bardziej właśnie tygodni.

    Jeżeli zależy Ci na bezpieczeństwie to porzuć hasła na rzecz kluczy
    kryptograficznych - w ich przypadku faktycznie możemy mówić o latach, w
    przypadku haseł nie.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )