    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Historia logów
    Date: Thu, 11 May 2023 09:58:40 +0200

    W dniu 2022-10-13 o 09:51, cef pisze:
    > Miałem ostatnio niedziałający w roamingu router w sieci play.
    > Jak rozmawiałem z konsultantem, to ten powiedział mi, że widzi
    > logowanie do obcej sieci i wszystko jest odhaczone w systemie i internet
    > powinien być. Ale nie było.
    >
    > Po powrocie złozyłem mailowo takie zapytanie czy mogliby sprawdzić
    > co tam jest nie tak, że nie działało - może jednak trzeba coś odhaczyć
    > (o czym nie wiedział konsultant), może coś odklikać , żeby był internet.
    >
    > I okazało się, że oni nie mogą sprawdzić logów starszych niż półtora
    > tygodnia.
> [...]

    Pomyślałem, że w tym wątku pociągnę.
    Otóż nie działa mi internet w Play w roamingu.
    W czasie wakacji na południu Europy nie działał, ale widać było, że do
    sieci się zalogował.
    Teraz specjalnie zabrałem go testowo do Niemiec i tam też nie ma internetu.
    Konsultant play online mówi, że wszystko jest OK, roaming włączony ale
    internetu nie ma. Modem łączy się z lokalną siecią telefoniczną co widać
    na wyświetlaczu
    i co potwierdza konsultant play.
    Używam modemu Alcatel Link Zone MW40V - czy tam trzeba cos specjalnie
    odklikać? W instrukcji oprócz standardowego uruchomienia nic nie ma.

    Modem daje mi sieć, z którą się łączy laptop ale tam w tej sieci
    od modemu nie ma internetu. W Polsce działa normalnie.
    Konsultant mógłby pomóc ale gdyby sieć była w telefonie :-)
    ale modemów nie umieją odklikać.

    Może jakieś ustawienia w modemie, które można sprawdzić?
    Bo na pomoc play nie liczę a chwilowo nie chcę zmieniać, bo oferta
    bardzo mi pasuje.