  • 1. Data: 2022-10-13 09:51:44
    Temat: Historia logów
    Od: cef <c...@i...pl>

    Miałem ostatnio niedziałający w roamingu router w sieci play.
    Jak rozmawiałem z konsultantem, to ten powiedział mi, że widzi
    logowanie do obcej sieci i wszystko jest odhaczone w systemie i internet
    powinien być. Ale nie było.

    Po powrocie złozyłem mailowo takie zapytanie czy mogliby sprawdzić
    co tam jest nie tak, że nie działało - może jednak trzeba coś odhaczyć
    (o czym nie wiedział konsultant), może coś odklikać , żeby był internet.

    I okazało się, że oni nie mogą sprawdzić logów starszych niż półtora
    tygodnia.
    Czy ta historia jest taka uboga czasowo tylko w zwykłych sprawach a jak
    pytałaby policja czy prokuratura, to jest dostępne więcej?
    Czy tylko do zagranicznych bez jakiegoś dużego kalibru sprawy nie ma
    dostępu?

  • 2. Data: 2023-05-11 09:58:40
    Temat: Re: Historia logów
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-13 o 09:51, cef pisze:
> [...]
    > pytałaby policja czy prokuratura, to jest dostępne więcej?
    > Czy tylko do zagranicznych bez jakiegoś dużego kalibru sprawy nie ma

    Pomyślałem, że w tym wątku pociągnę.
    Otóż nie działa mi internet w Play w roamingu.
    W czasie wakacji na południu Europy nie działał, ale widać było, że do
    sieci się zalogował.
    Teraz specjalnie zabrałem go testowo do Niemiec i tam też nie ma internetu.
    Konsultant play online mówi, że wszystko jest OK, roaming włączony ale
    internetu nie ma. Modem łączy się z lokalną siecią telefoniczną co widać
    na wyświetlaczu
    i co potwierdza konsultant play.
    Używam modemu Alcatel Link Zone MW40V - czy tam trzeba cos specjalnie
    odklikać? W instrukcji oprócz standardowego uruchomienia nic nie ma.

    Modem daje mi sieć, z którą się łączy laptop ale tam w tej sieci
    od modemu nie ma internetu. W Polsce działa normalnie.
    Konsultant mógłby pomóc ale gdyby sieć była w telefonie :-)
    ale modemów nie umieją odklikać.

    Może jakieś ustawienia w modemie, które można sprawdzić?
    Bo na pomoc play nie liczę a chwilowo nie chcę zmieniać, bo oferta
    bardzo mi pasuje.

  • 3. Data: 2023-05-11 10:11:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-05-2023 o 09:58, cef pisze:

    > Używam modemu Alcatel Link Zone MW40V - czy tam trzeba cos specjalnie
    > odklikać? W instrukcji oprócz standardowego uruchomienia nic nie ma.

    Połącz się kablem i zobacz jakie ma opcje....

  • 4. Data: 2023-05-11 10:36:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    https://routery.pl/?p=2924
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-05-11 16:50:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-11 o 10:11, Cavallino pisze:

    > Połącz się kablem i zobacz jakie ma opcje....

    Połączenie kablem i ustawianie opcji to było pierwsze
    co mogłem zrobić sam. Modem nie ma problemu z wybraniem
    sieci telefonicznej i łączy się w różnych krajach UE, ale
    daje tylko połączenie telefoniczne.
    Są tam w modemie różne opcje wyboru sieci, ręcznie, automatycznie
    ale nie ma nic co mogło by sugerować, że dotyczy działania w roamingu
    czy jego włączenia nawet. Albo są opcje których nie rozumiem:
    np jakieś kody USSD
    Modem widzi sieci telefoniczne ale nie ma internetu,
    woła, że potrzebne jest zalogowanie, żeby była sieć
    nawet jak jestem zalogowany w modemie, wiec
    problem widzę albo w jakimś ustawieniu modemu
    albo play czegoś nie odklikał.

    Nie mam takich opcji, a wybór sieci zmieniłem już na auto
    dawno temu. Może trzeba zmienić ręcznie kraj?
    Bo jest taka opcja. Trudno będę testował następnym razem,
    zabiorę dodatkowy telefon i niech play się wykaże.

  • 6. Data: 2023-05-11 21:09:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-11 o 10:36, LordBluzg(R)?? pisze:

    > https://routery.pl/?p=2924

    Akurat pisałem, że mam ten drugi modem.

    https://routery.pl/?p=6062

    i to jest dawno ustawione i działa, tylko netu nie daje.
    Jedyne co mnie niepokoi a nie zaglądałem będąc za granicą bo tam w tych
    ustawieniach WiFi bodajże jest opcja kraju do wyboru i może to coś spowoduje
    jak się kliknie, ale to następnym razem sprawdzę.

    PS
    Kiedyś dawno temu (jak jeszcze nie było ogólniedostępnego roamingu) to
    ta karta działała u Niemców na modemie USB Huawei.

  • 7. Data: 2023-05-11 21:27:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.05.2023 o 21:09, cef pisze:

> [...]
    > spowoduje
    > jak się kliknie, ale to następnym razem sprawdzę.

    Ustawienia WiFi nie mają wpływu na roaming, ta opcja jest do ustawień
    dla różnych krajów z uwagi na system prawny.

    Brak Internetu może być spowodowany ustawieniami APM, gdzie u każdego
    operatora może być inaczej a router w automacie tego nie obsługuje.

    https://youtu.be/7NUCTWvJQ8I?t=79

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-05-11 22:23:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-11 o 21:27, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Ustawienia WiFi nie mają wpływu na roaming, ta opcja jest do ustawień
    > dla różnych krajów z uwagi na system prawny.

    Być może, ale po analizie wszystkich ustawień to jedynie
    mi przyszło do głowy.

    > Brak Internetu może być spowodowany ustawieniami APM, gdzie u każdego
    > operatora może być inaczej a router w automacie tego nie obsługuje.
    >
    > https://youtu.be/7NUCTWvJQ8I?t=79

    Pobawię się tymi ustawieniami.

  • 9. Data: 2023-05-12 06:18:02
    Od: ALEX MR <a...@b...pl>

> [...]

    > Modem daje mi sieć, z którą się łączy laptop ale tam w tej sieci
    > od modemu nie ma internetu. W Polsce działa normalnie.

    Kiedyś było tak że w taryfach typowo internetowych, internet nie działał
    w roamingu. Także w Polsce.

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka zatopiła nie tylko flotę rosyjską,