  • Data: 2020-08-13 09:10:01
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-12 o 20:57, cef pisze:
    > Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
    > holowanie? Czy też elektryczność jest wprowadzona
    > do działania układów kierowniczego i hamulcowego
    > i jak prądu nie ma, to działanie tych układów jest jakoś upośledzone.

    Jak się da hamować bez prądu, to można holować, najwyżej jakiś podzespół
    napędowy sie zepsuje, bo sie kręci, a nie powinien.

    Jak jest z pełnymi elektrykami, to nie wiem.
    Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając
    hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć
    silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków
    hamulcowych.
    Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
    Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.

    --
    viktorius