    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Huawai i/lub Android Open Source Project
    Date: Wed, 1 Jul 2020 18:23:03 +0200

    > Jestem zielony w tym temacie, wiec czekam na wszelkie odpowiedzi.

    idź na stronę lineage, poczytaj, download i sprawdzź jakie telefony są
    wspierane. ostatnio jest ich mało.

    krótko mówią: robisz roota, wgrywasz twrp, wgrywasz lineage. masz
    telefon bez usług googla, bez sklepu play. możesz instalować
    programy.... nazwa.apk. mozesz je ściągać z innych "sklepów" lub od
    producentów. ja przez pewien czas nie miałem "map". telefon działał bez
    zarzutu, a nawigacją było "here". Mimo wszystko mam usługi googla bo
    lubię dyktować, a bez googli dyktowanie nie działa.
    Jak chesz mieć te czy inne usługi googla to od razu po lineage
    instalujesz paczkę usług, pełną, mini, mikro nano... Przy czym już
    wersja mini ma więcej kilobajtów niż lineage. Doinstalować same mapy,
    duo, czy inne - możesz ze sklepu play
    Na xda możesz szukać alternatywnych softów. powodzenia
    ToMasz
    ps jak chcesz telefon ze sklepu - całkiem nowy - to małe szanse że
    będzie gotowy alternatywny soft. najpierw jego cena musi spaść, potem
    deweloperzy go muszą pokochać, potem napiszą soft. z "mocnych"
    telefonów lineage jest na pocofona1