    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: ISDN
    Date: Mon, 4 Sep 2023 17:29:43 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ndiq3ng244g5$.q0jpvrq54j1y.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <18odxt17bl465$.ib53ighcnnfr.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1mp4blm3fjhye.1jb47iouokh4i$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <fxssl8kx0dgh.1cz96sgh1dajv$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <r...@4...net>

    Pan J.F napisał:

    > Hm, jak sie juz wie, ze trzeba doprowadzic sygnał z generatora,
    > to kabelek wydaje mi sie odpowiedni, a nie "jakos to będzie".
    > Ale może się mylę.

    Kabelek nie, bardziej kondensator. Taki o bardzo małej pojemności, bo
    lokalny oscylator silny, a odbierany sygnał słaby. W praktyce wystarczy
    po prostu zbliżyć ten drucik, co robi za lokalną antenkę.

    > "The regeneration, called "TICKLER," was provided by a variometer that
    > was built into the secondary inductor form. [...]the variometer rotor.
    > The TICKLER adjustment controlled the sensitivity and somewhat the
    > selectivity of the receiver. The TICKLER also would allow the detector
    > to be operated as an Autodyne or oscillating regenerative detector.
    > Since the detector was oscillating at the tuned frequency this
    > provided a heterodyne action with the incoming signal that the allowed
    > demodulation of an arc transmitter's continuous wave (CW) signal. "

> [...]

    Autodyna na to mówią. Chyba w ogóle pierwsze zastosowanie triody, takiej
    trochę specjalnej, zwanej "audionem".

    --
    Jarek