    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Date: Fri, 12 Apr 2013 09:21:56 +0200
    <kjv142$7jq$1@news.task.gda.pl> <kjvgou$ioq$1@node2.news.atman.pl>
    <kk0b4k$9ff$1@news.task.gda.pl> <kk0gav$lku$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@y...googlegroups.com>
    <51657e85$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <kk5uig$lhp$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kk60rk$b78$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kk6461$er5$1@node1.news.atman.pl> <kk68sg$voe$1@node2.news.atman.pl>
    <kk6at0$208$1@node2.news.atman.pl> <kk6ct3$42u$1@node2.news.atman.pl>
    <5166de88$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
    <kk779j$2hh$1@mx1.internetia.pl>

    W dniu 2013-04-11 22:34, Axel pisze:

    > Tak, tylko to "mniej więcej" oznacza, że ciężko znaleźć kogoś, kto
    > _nigdy_ nie łamie przepisów. A to implikuje stwierdzenie, że zdecydowana
    > większość jeżdżących te przepisy łamie.

    Ja wiem do czego dążysz, ale tak łatwo nie będzie :) Można przyjąć, że
    nie ma ludzi, którzy nigdy literalnie przepisów nie złamali, więc
    w ogóle nie ma o czym deliberować i Twoje tezy są z założenia
    prawdziwe. Jednak implikacja "że zdecydowana większość jeżdżących te
    przepisy łamie" jest fałszywa. To, że czasem im się zdarzy złamać
    nie znaczy jeszcze, że je łamią, co sugeruje permanentność działania.
    Pewnie nawet gdybyś zrobił migawki i dokładnie policzył liczbę
    kierowców łamiących w danej chwili przepisy to by wyszło, że tylko
    niewielka ich część dopuściła się wykroczenia :)

    > A że o niewiele km/h i tylko
    > czasem - to już zupełnie inna sprawa.

    Zdaje się, że to jest właśnie kluczowe.

    > Ja się włączyłem do dyskusji, kiedy padło stwierdzenie, że większość na
    > drodze przestrzega przepisów. I z tym się nie zgadzam.

    Możesz się nie zgadzać - w końcu to dyskusja :)

    > No tu właśnie IMHO mocno się poprawiło. Dużo rzadziej spotyka sie
    > jeżdżących drogą 2x1pas 200km/h, co kilka lat widywałem regularnie.

    Pewnie dużo zależy od trasy/czasu i spory wpływ ma na to zagęszczenie
    ruchu.

    > Za
    > to zupełnie nie rozumiem takiego zachowania, jak widywałem np. podczas
    > remontu gierkówki - kobitka wyprzedzała prawym pasem wyłączonym z ruchu
    > na zwężeniu, zarabiając 3 (słownie: trzy) pozycje, a jak się skończyło
    > zwężenie wyprzedziłem ją bez przekraczania przepisów i została daleko z
    > tyłu.

    Są i tacy. Podobnie jak w mieście - ominą/wyprzedzą prawo/lewoskrętem
    ruch idący na wprost i wcisną z powrotem w korek 5 miejsc dalej :)

    > Inni na gierkówce gnają pod 130km/h, żeby po wjeździe na kawałek
    > autostrady dalej jechać 130km/h.

    Piszesz o gierkówce przed przebudową? Mnie tam jazda 130km/h
    autostradą nie dziwi :)

    > To samo na wąskich drogach - w
    > zabudowanym 80km/h i poza zabudowanym - też 80. Paliwo oszczędzają?

    A tak - są tacy. Wyprzedzam ich poza zabudowanym, na zabudowanym
    stosownie zwolnię to mnie wyprzedzą i tak w kółko. Później się
    dziwić, że FR na zbudowanym stawiają, albo suszą.

    > Co najmniej 2x dziennie jeżdże TŁ na odcinku pomnik Lotnika-Wisła (i w
    > drugą stronę). Nie pamiętam, kiedy widziałem jakiś samochód zwalniający
    > do 60km/h na ograniczeniu pod rondem Jazdy Polskiej. Za to rano
    > regularnie większość, bez względu na prędkość jedzie lewym pasem, mimo
    > pustego prawego.

    Ano takie tłumne miejsce :)

    > Na mojej ulicy w zeszłym roku regularnie ustawiało się kino objazdowe
    > straży wiejskiej. Efekt - faktycznie mniej jeżdżacych 80km/h i więcej,
    > ale za to zdarzają się jadący, zamiast dotychczasowych 50-60km/h -
    > 30km/h. I to jest faktycznie irytujące.

    Tak szczerze to ja tych jeżdżących 30km/h nie widuję, widuję natomiast
    jeżdżących nie szybciej jak 50km/h (licznikowe) i jest to mocno
    odczuwalne jak się jedzie +-50, ale natywne i bez strachu o te parę
    więcej ;)