  • Data: 2020-08-01 12:54:08
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No i chuj że 99,9% ma z lewej. Jak bym miał robić to też bym dał z lewej chociaż
    żaden przepis tego nie nakazuje. Kluczowe jest nie że z lewej tylko że nie zostało to
    uregulowane bo nie ma takiej potrzeby. Grzecznie spytałem o to gdzie na wyjściu
    transformatora jest faza. Jeśli ktoś zrozumie to z transformatorem to już nigdy nie
    będzie mamrotał w pijackim widzie o konieczności podłączania fazy do konkretnej
    dziurki w gniazdku. Konieczność podłączania fazy do konkretnej dziurki w gniazdku
    może zachodzić w sieciach SWER czy jak tam one się nazywają i modyfikacjach tych
    sieci. Ale o to bym się o kasę nie założył, dlatego napisałem może.

    Gdybyś miał choć minimalne pojęcie o sieciach i instalacjach
    elektrycznych to wiedziałbyś, że transformatory stacji elektrycznych
    mają jeden koniec każdego uzwojenia uziemiony. Czyli na potencjale ziemi.