  • Data: 2020-08-07 13:57:03
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >Ktos tu pisał, że ci sami, co dają śwadectwo kwalifikacji do zawodu
    >piekarza, murarza i krawca.

    Mysle, ze jednak inni.
    Przy czym ... czy to nie ma juz formy Egzaminu Panstwowego ?

    https://ekck.pl/oddzial/wroclaw?utm_source=ads2&utm_
    medium=wroclaw

    "Posiadamy własną Komisję Kwalifikacyjną
    powołaną przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki."

    [...]

    >"Dla praktyków" to bardzo delikatne i taktowne określenie ziutków,
    >co jak nie wiedzą, to sobie lubią samemu coś kombinować.

    No nie wiem. Jak ja zaczne kombinowac i jeszcze sie sie podepre
    literatura fachowa, to sie moze na calkowaniu rownan rozniczkowych
    skonczyc.
    A "dla praktykow" bedzie prosto.

    Tylko - tam dopisali, ze tak jest na rysunku.
    I nie wiadomo - rysunek przykladowy, czy obowiazujacy :-)

    >A gdyby był z lewej strony, za to kabel z wtyczka inaczej
    >obstalowany,
    >to by było dobrze? Przecież to jakieś brednie. Terma elektryczna, to
    >ten sam przypadek, co kocioł gazowy -- powinien mieć (i zapewne ma)
    >opisane zaciski,

    Lub wyprowadzony kabel z wtyczka.

    > a do tego kabel podłączony na stałe w puszce, lub
    >do dobrze sprawdzonego gniazda.

    Jest wtyczka, to wsadzasz do gniazdka, nie zastanawiasz sie, czy jest
    "sprawdzone".

    >To za komuny było, takie podgrzewacze
    >mogła produkować jakaś Spółdzielnia Pracy Inwalidów Umysłowych, na
    >podstawie projektu pana Zenka zrobionego na kartce z zeszytu.

    Widac tak jak w lotnictwie - droga do bezpiecznych produktow jest
    usłana ofiarami wypadkow :-)

    >Taka sama legenda uzasadniająca przyjęty przesąd, ajk ta z sercem
    >po lewej stronie.

    Skoro czesto na pietrze "cisnienie slabe" i hydrofory potrzebne, to
    chyba nie taki znow przesad.
    Ha ... a moze byl zawor zwrotny w hydroforze wlasnie ?

    P.S. Ciekawi mnie wodociag w Karpaczu. Jak tam rozwiazali sprawe
    cisnien?

    >Nie mam pewności, że na zachodzie (czy konkretnie we Francji)
    >zawsze bolec był na górze. Może też mieli na dole, a potem
    >odwrócili do góry nogami. Ale z głową, zachowując układ połączeń.

    Troche watpie, bo jakby mieli na dole, to po co odwracac ?
    Pewnie jedni mieli na dole, inni na gorze, wygrala opcja "na gorze".

    Do czasu rozpowszechnienia wtyczek katowych w zasadzie bez znaczenia,
    i to moze nawet tych zalewanych ...

    J.