  • 1. Data: 2009-09-11 08:56:59
    Temat: Internet ADSL na wsi + brak stacjonarnego + alergia na TP
    Od: joahim <w...@g...com>

    Witam,

    Czy w domu na wsi, do którego nie ma doprowadzonego *jakiegokolwiek*
    kabla mogę założyć sobie łącze typu ADSL bez kontaktowania się z TPSA
    (np. chce mieć internet w firmie X i ona załatwia przyłącze itp.) czy
    też w celu założenia takowego kabla muszę najpierw założyć sobie
    telefon w TPSA a potem przejść do firmy X?

    Pytam, bo mam dość smutne doświadczenia z Ulubionym Operatorem
    (nasyłanie windykatorów za nieświadczone usługi, zlecenia z innego
    numeru realizowane na moim telefonie i takie tam...) i wolałbym go nie
    oglądać...

    pozdrawiam

    joahim

  • 2. Data: 2009-09-11 11:18:45
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

[...]

    ---------------

    Ogólnie to sytuacja jest taka, że jeśli w okolicy nie działa operator
    stacjonarny typu Dialog lub Netia i akurat ma humor, wolne kable tuż pod
    twoją furtką i nudzących sie monterów to NIE ZAŁATWISZ internetu po ADSL.
    Dlaczego ?
    Ano dlatego, że kilka miesięcy temu dyrekcja TPSA wydała zarządzenie o
    "wstrzymaniu inwestycji" wobec klientów indywidualnych.
    Polega to na tym, że nawet jeśli masz ich kabel pod bramą to im nier wolno
    wbić łopaty i położyć nawet pół metra przewodu jeśli zamawiajacym jest
    klient indywidualny.
    Wiem, że może to Ci się wydawać kuriozalne (bo takim jest w rzeczywistosci).
    TPSA (na swój wniosek zresztą) jest wyznaczona do świadczenia usługi
    powszechnej (czyli telefonu a na nim faksu i WDZWANIANEGO internetu). Więcej
    nie musi.
    Problem w tym, że nawet tego nie robi.
    Najpierw wypełniała obowiązek zakładajac gdzie sie da badziewne radiodostępy
    (NMT a teraz chyba jeszcze gorsze GSM a jedna ich zaleta to tka że nie da
    się ich podsłuchiwać i dzwonić na koszt abonenta).
    Ostatnio i radiodostępów odmawia.
    Moja sąsiadka (przez parkan) wybudowaa sobie dom.
    Ja mam ostatni dom we wsi i do nie biegnie ostatni odcinek przewodu
    pierwszej klasy zakończony słupkiem telekomunikacyjnym.
    W tym słupku jest 10 par w tym tylko jedna zajęta (moja).
    Po drodze zasoby wolne też są (pracowałem w TP i znam tutejszych monterów
    więc wiem co i jak w lokalnej infrastrukturze).
    No i tej sąsiadce odmówiono założenia telefonu.
    Czemu ? Bo trzeba by położyć kilka metrów kabla (na terenie swojej posesji
    zrobiła sobie takie "półprzyłącze" do granicy działki).
    No to może radiodostęp (sąsiedzi mają i działa). Nie ! Odmówili też
    radiodostępu.
    I zgodnie z zapisami Ustawy Prawo Telekomunikacyjne TPSA płaci (tak ! TPSA
    płaci abonentowi !) co miesiąc odszkodowanie za brak telefonu.
    Płaci równowartość zamówionego planu taryfowego (tyle że nie abonent to
    płaci miesięcznie Tepsie a odwrotnie).
    I sąsiadka dzwoni z komórki dostając co miesiąc koło 50 PLN.
    W zasadzie to Tepsa finansuje jej komórkę (bo niedużo dzwoni).
    Ma więc telefon za darmo i to komórkowy dzięki pewnemu zarządzeniu dyrekcji
    TPSA.

    Obawiam się, że w Twoim przypadku może być podobnie.
    Jeden z użytkowników naszej Grupy opisywał nawet przypadek, gdy TPSA
    odmówiła przyłączenia go do sieci mimo ze sam zrezygnował z telefonu kilak
    lat wcześniej i linia była aż po samo gniazdo i zasoby wolne też były.
    Teraz to nawet monterzy często nie jadą na wywiad techniczny jeśli zlecenie
    jest na abonenta indywidualnego.
    Co innego spora firma, któa chce np 10 linii i na dodatek ISDN i ine bajery.
    Wtedy owszem, Wtedy brakujący metr przewodu się założy.
    Ale też nie zawsze.
    TV niedawno pokazywała nową powiatową komendę straży pożarnej. Nowa była
    gotowa od kilku miesięcy ale dyżury były pełnione w starej bo..... TPSA
    wyznaczyła podłączenie TELEFONU ALARMOWEGO 998 i 112 na.......wiosnę
    przyszłego roku.
    Po interwencji TV w czasie kręcenia materiału pojawili się monterzy i w 15
    minut w studzience podłączyli gotowe już przyłącze.
    Gdyby nie TV to zamiast 15 minut zajęło by to kilka miesięcy i to POWIATOWEJ
    KOMENDZIE Straży Pożarnej i na dodatek chodziło o numery alarmowe i kilka
    innych linii (TP na pewno na tym nie straci).

    Tak więc nie nastawiaj się na ADSL jeśli masz nowy dom, nie było tam kabla
    po poprzednim abonencie i nie spotkasz montera dającego się przekonać
    (wiadomo o co chodzi).
    Bo monterów też czasem trzeba przekonać gdy abonent sam wykopie sobie
    przyłącze a w papiurach trzeba napisac że ono tam już było od wielu lat i
    można podłączać bo chodzi o wetknięcie dwu pzewodow tu i na przełączalni
    centrali.
    Bo normalnie abonent sam sobie nic wykopać nie może a TP nie wykopie bo ma
    zarządzenie szefostwa.
    Marnie to widzę.
    vari

  • 3. Data: 2009-09-11 12:07:23
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    BYYYYYŁOOOOO !!!!!
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-09-11 12:30:46
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zasadzie to Tepsa finansuje jej komórkę (bo niedużo dzwoni).
    > Ma więc telefon za darmo i to komórkowy dzięki pewnemu zarządzeniu

    W normalnej sytuacji osoba która tak zarzadziła, została by, pardon le
    mot, w żołnierskich słowach, wypierdolona za kutasa na zbitą dupę. (A
    eufemistycznie - poszła by na zieloną trawkę z wilczym biletem, zaś
    jeszcze bardziej eufemistycznie, stwierdzono by, że przekrój
    współczesnego abonenta zmienił się, w związku z czym stare specjalności
    i stanowiska pracy są już zbędne, natomiast potrzeba nowych, innych).
    Ale widocznie ktoś celowo działa na wygaszenie popytu, i/lub na jak
    najmocniejszy spadek wartosci, by za bezcen mogli to np. Ruscy kupić...
    Albo inny Katar... Się cieszę, że TPSA nie jest moim jedynym numerem,
    nawet Sferia już wyrzuca po przekroczeniu strefy, więc jest jak ma być,
    ale działa i w normalnym układzie raczej problemów nie stwarza, na GG
    mam wykupiony numer, jeszcze tylko jakiegoś wifiego i sobie podepnę
    dowolny numer jaki się da tak, żebym sobie w zasiegu hotspota pogadać
    mógł. Jak się Tepsa zebździ do reszty, to rozważę jednak przeniesienie
    numeru domowego do jakiegoś VoIP-a. I będąc np. w zasięgu hotspota np. w
    Egipcie, czy Berlinie, albo w Bydgoszczy, będę mieć czynny tenże numer.

    --
    "E, tam, oszukaństwo, oszukaństwo... Zwyczajna polityka!"
    (C) Kazimierz Pawlak, do Kargula, o pomalowanej czarną pastą świni;

  • 5. Data: 2009-09-11 17:39:12
    Od: "Artur W" <w...@v...pl>

    > Czemu ? Bo trzeba by położyć kilka metrów kabla (na terenie swojej posesji
    > zrobiła sobie takie "półprzyłącze" do granicy działki).

    Powiem tak:
    Idź do Salonu TP - kumatego sprzedawcy - niech wystawi zlecenie na włączenie
    POTS pod Neo z dopiskiem - prosze o skierownie na SSI ( o ile jest to
    faktycznie kilka metrów) to zrobią w ramach SSI - szybkiej ścieżki
    inwestycyjnej Takie inwestycje wykonuje tepsa o ile nie wymaga to projektu.
    Skąd wiem - ano wiem bo dwa dni temu przeszło takie coś (strefa TOK Kalisz)

  • 6. Data: 2009-09-11 23:28:07
    Od: M <m...@g...com>

    On 11 Wrz, 10:56, joahim <w...@g...com> wrote:

    > Czy w domu na wsi, do którego nie ma doprowadzonego *jakiegokolwiek*
    > kabla mogę założyć sobie łącze typu ADSL bez kontaktowania się z TPSA

    Jak już odpowiedzieli inni - raczej ciężka sprawa.
    Ale - czy bezwzględnie musi to być ADSL?
    Nie działa tam jakiś lokalny ISP drogą radiową?
    Łącze 802.11a może działać wcale nie gorzej (albo i lepiej), jak
    zrobione z głową.
    A i dogadać się z mniejszyą firmą często łatwiej...

  • 7. Data: 2009-09-12 07:41:16
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]

    zrobione z głową.
    A i dogadać się z mniejszyą firmą często łatwiej...

    --------

    Jeśli wieś nie jest jakimś przemieściem to i o ISP na WiFI trudno. U mnie np
    takich nie ma.
    Wiem tylko, że na dzwonnicy kościoła w Kolczewie jakiś provider montuje
    anteny.
    Ksiądz koledze po znajomosci papiery pokazywał.
    Ma to chodzić na licencjonowanym kawałku pasma 5,9 GHz(np w każdym razie 5
    GHz tam bylo).
    Niestety mimo, że Kołczewo to miejscowość nieodległa i nawet w niej stoi
    centrala z której mam telefon i Neosradę to zupełnie zasłonięta zalesionym
    wzgórzem morenowym.
    Nic powyżej UHFu nie przejdzie.
    A i UHF z trudem idzie.
    Ale cała nadzieja w tym, że właśnie w Kołczewie na maszcie Orange będzie BTS
    CDMA 450 MHz i to jeszcze w tym roku.
    Widnieje w tabeli wydanych pozwoleń na stronie BIP UKE.
    Może jak moja linia zgnije już do takiego stopnia że ADSL nie będzie chciał
    nią chadzać to się na CDMA przerzucę, tym bardziej że mam antenę kierunkową
    Yagi na 450 MHz. Zawsze można na dachu założyć.

    vari

  • 8. Data: 2009-09-12 09:28:52
    Od: pikraj <b...@c...net>

    Nie wiem, jak to dziala, i czy wogole dziala, ale jest to ciekawa
    propozycja dla ludzi z alergia : http://www.kempa-satellite.com/internet_satelitarny_
    tooway/

  • 9. Data: 2009-09-12 20:14:56
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba vari napisała na pl.misc.telefonia:

> [...]
    > Polega to na tym, że nawet jeśli masz ich kabel pod bramą to im nier
    > wolno wbić łopaty i położyć nawet pół metra przewodu jeśli

    A jak kabel jest napowietrzny? I do tego dochodzi do mojego domu?
    Zastanawiam się nad zamówieniem linii od nich (jeszcze jednej). Jeśli
    będą mi płacić, to tak też może być ;]

    Marcin Kocur

  • 10. Data: 2009-09-13 08:06:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    joahim wrote:
> [...]
    > (nasyłanie windykatorów za nieświadczone usługi, zlecenia z innego
    > numeru realizowane na moim telefonie i takie tam...) i wolałbym go nie

    przerąbane ogóleni rzecz biorąc.

    mnei tpsa odmówiła podłączenia bo trzeba powiesic 800m przewodu na
    istniejeących słupach.