  • Data: 2009-10-09 23:54:01
    Temat: Re: Iskry, huk i spalone DVD
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    KarolW pisze:
    > Dla mnie zagadka ale pewnie zaraz znajdziecie wyjasnienie.
    >
    > Prawie nowe mieszkanie w bloku, okolo 7 lat, nagle ze skrzynki z
    > zabezpieczeniami (hebelki) leca iskry,dym i smrod, chwile pozniej DVD w
    > pokoju eksploduje z duzym hukiem ... zadne zabezpieczenie sie NIE
    > wylacza. Ani rożnicowka ani pozostale S-ki.

    Różnicówka jedna i 3-fazowa, tak?? No to masz odpowiedź ;D...
    oszczędziłeś na różnicówce i masz efekt ;)... Teraz policz czy się
    opłacało i napisz na grupie 100 razy, że tak się nie robi ;)...
    różnicówkę trójfazową stosujemy tylko przed trójfazowymi odbiornikami
    energii elektrycznej. Jeśli mamy rozdzielone 3 fazy na różne obwody,
    trzeba zastosować oddzielne różnicówki!! Sposób powstawania uszkodzenia
    już Ci wyjaśniono. Zauważ, że gdybyś zamiast jednej 3-fazowej miał 3
    1-fazowe, one by zadziałały!! Prąd płynąłby jedną fazą (przez jedną
    różnicówkę), a wracałby drugą fazą/różnicówką!! Miałbyś prąd
    niezrównoważenia rzędu kilku A w każdej z różnicówek! Ich zadziałanie
    mogłoby uchronić elektronikę (choć niekoniecznie, obawiam się, że byłyby
    za wolne...). Teraz wyobraź sobie, że podobna sytuacja wystąpiłaby w
    czasie, w którym nie byłoby Ciebie w domu. Zadziałanie lub
    niezadziałanie różnicówek mogłoby oznaczać brak pożaru albo pożar.
    Wezwij elektryka, który poprawi Twoją instalację....

    Pozdrawiam
    Konop