  • Data: 2009-10-10 14:18:02
    Temat: Re: Iskry, huk i spalone DVD
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Oct 2009 01:54:01 +0200, Konop wrote:
    >Różnicówka jedna i 3-fazowa, tak?? No to masz odpowiedź ;D...
    >oszczędziłeś na różnicówce i masz efekt ;)... Teraz policz czy się
    >opłacało i napisz na grupie 100 razy, że tak się nie robi ;)...
    >różnicówkę trójfazową stosujemy tylko przed trójfazowymi odbiornikami
    >energii elektrycznej. Jeśli mamy rozdzielone 3 fazy na różne obwody,
    >trzeba zastosować oddzielne różnicówki!!
    >Zauważ, że gdybyś zamiast jednej 3-fazowej miał 3
    >1-fazowe, one by zadziałały!! Prąd płynąłby jedną fazą (przez jedną
    >różnicówkę), a wracałby drugą fazą/różnicówką!! Miałbyś prąd
> [...]

    A ty roznicowki instalowales ? Moze jeszcze jestes elektrykiem z
    uprawnieniami ?

    To przyjmij do wiadomosci trzy osobne roznicowki nic by tu nie daly.
    Sprzet by sie spalil tak samo, a roznicowki by nie zadzialaly.
    Tak samo dobre te trzy jak jedna 4-ro przewodowa, bo 3-przewodowa sie
    tam oczywiscie nie sprawdzi.

    A przyczyna nadal jest dosc tajemnicza i nalezaloby ja odnalezc.
    Jedna z mozliwosci - przewod zawsze byl luzny, grzalo, iskrzylo, moze
    luk sie zapalil - i od tego izolacja poleciala. Ale powinny byc slady
    i po luku i nierownomiernego spalenia izolacji.

    A moze izolacja przepalona dawno temu ? Masz tam trzy fazy ? Moze
    wcale nie trzy, tylko gdzies w pionie podlaczone do jednej ?
    Zelazko, pralka, czajnik .. i zerowym przewodem plynie wtedy ze 30A, a
    kazda faz po 10A i bezpieczniki nie protestuja.

    Bo jesli nie to .. szukac z ktorym sasiadem masz wspolny obwod ?

    J.