eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIzera › Re: Izera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netco
    logne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.hi
    ghwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.new
    s.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
    mail
    Subject: Re: Izera
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6036a0aa$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <s173vr$ndm$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Thu, 25 Feb 2021 10:36:34 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <s173vr$ndm$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210224-14, 25.02.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 41
    Message-ID: <60376fa2$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.147.32
    X-Trace: 1614245794 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 500 83.5.147.32:52003
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3107
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691886
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-02-25 o 04:02, Cavallino pisze:
    > W dniu 24-02-2021 o 19:53, J.F. pisze:
    >> Glowny inzynier opowiada
    >> https://www.youtube.com/watch?v=J30NTaTOQlY
    >>
    >> hm, 38 minut ... ogladac, czy nie warto ...
    >>
    >> Moze ktos wychwyci od kogo kupujemy licencje ..
    >
    > Nie wiadomo:
    > https://forum.elektrowoz.pl/threads/wywiad-z-glownym
    -inzynierem-izery.136/#post-886
    >

    Oni sami nie wiedzą jeszcze, czego chcą.
    Według mnie głupotą byłoby próbowanie budowy wszystkiego od podstaw -
    lepiej kupuć "gotowca" na sprawdzonych podzespołach a potem szukać
    zamienników - taką drogą kiedyś poszła Japonia a potem Korea, a dziś idą
    Chińczycy. Zapewnienie jakości dziś nie jest problemem - wystarczy
    zadbanie o kontrole półproduktów, a elementy wytwarzane na CNC są dość
    powtarzalne (jeśli surowiec trzyma parametry).
    Auto może być ciut tańsze, bo u nas zarobki mocno odbiegają od
    zachodnich (na marginesie - czy opel albo inny fiat jest tańszy, bo jest
    wytwarzany w Polsce? Nie, bo koncerny rozliczają to globalnie. A tu
    będzie mozna nieco spuścić z ceny).
    Co do chińskiej zawartości w takim samochodzie - Chińczycy opanowali
    produkcję takich aut niemal do perfekcji, a ich BYD za chwilę będzie
    rozdawał karty. Już ponad 50% aut elektrycznych sprzedaje się w Chinach.
    Ponoć tam, można kupić 138 modeli takich samochodów.
    "O skali rynku pojazdów EV niech świadczy fakt, że w Chinach dostępnych
    jest obecnie 138 modeli pojazdów elektrycznych, w Europie 60, a w USA
    zaledwie - 17!
    Bez wątpienia na taki stan rzeczy ma ogromny wpływ cena auta
    elektrycznego, która w Chinach średnio wynosi 29 895 USD za sztukę, w
    Europie 48 080 USD, a w Stanach Zjednoczonych aż 55 233 USD za sztukę!"
    A jak ktoś jest ciekaw ich jakości - Volvo elektryczne produkowane jest
    z chińskich podzespołów (Geely - plyta SPA i CMA, Polestar). Ale podobno
    nadal jest szwedzkie :-P Jak to niektórzy kpiąco piszą: Volvo S60 T8
    Polestar Engineered. Swoją drogą mija właśnie 10 lat od kiedy Volvo jest
    chińskie.

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: