    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Izera jednak z Chin
    Date: Fri, 18 Nov 2022 13:35:38 +0100

    On Fri, 18 Nov 2022 13:04:31 +0100, T. wrote:
> [...]
    zostaje-partnerem-technologicznym-marki-izera/

    > Podejrzewam, że większość elementów będzie produkowana w Polsce
    > (włącznie z bateriami). To jednak coś... Przy dzisiejszej globalizacji
    > nie ma produktów czysto narodowych.

    Zgadza sie.
    Baterie ... moga byc polskie. Z ogniw LG, made in Poland.
    Silniki - raczej chinskie. Chociaz kto wie - silniki tez potrafimy
    robic, jak licencje dostaniemy.

    Elektronika/falowniki - chinskie. Choc w dalekiej przyszlosci kto wie.

    Drobniejsze elementy - tak jak piszesz - od polskich poddostawcow,
    juz od nich są w innych samochodach.

    Aczkolwiek ... kto wie, ile drobnicy bedzie taniej kupic w geely,
    niz robic samemu.
    No i gdzie robic - ci poddostawcy, to czesto zagraniczne firmy, z
    zagranicznym za/rzadem. Ale skoro im sie oplaca robic czesci do VW,
    to czemu nie do Izery.

    Pytanie tylko, czy ta produkcja w ogole ruszy, i ile bedzie kosztowało
    auto. Bo cos mi sie wydaje, ze PiS do tego jak do jeża podchodzi, a do
    wyborów na pewno nie zdązy.

    No coz - sa dwa rozwiązania rezerwowe.
    Izere sie wyrzuci do kosza, a w Jaworznie powstanie montownia
    Geely. Albo Toyoty.
    Albo jeszcze kogos innego.

    J.