  • Data: 2022-11-23 23:17:50
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.11.2022 o 18:06, T. pisze:

    > Czytałem, że Chińczycy mają zakaz eksportu litu - mogą tylko w gotowych
    > produktach.
    > Chińczycy mają podobny poziom rozwoju jak Polska. Podobne też są płace i
    > ceny. To już nie jest tak, jak 20 lat temu... Przeciętnemu Chińczykowi,
    > który ma pracę, pewnie żyje się łatwiej niż przeciętnemu Polakowi.
    > T.

    Może przykład Chin nie jest właściwy, ale np jakiś Bangladesh już pewnie
    byłby. A ja z tego, że pod wrockiem jest fabryka baterii do elektryków
    nic nie mam. Prędzej będę musiał zapłacić więcej niż za granicą niż
    mniej. Czyli tak, jak z naszym cukrem i naszym węglem. Nie mówiąc o tym,
    że relatywnie do płac produkty o jednakowej cenie na świecie są dla nas
    droższe zawsze. Nie jest to kwestia kompleksów tylko tego, jak działa
    biznes i na jakim etapie bogacenia się jesteśmy. Zaraz wrzucę materiał
    do UILA. Izera? Z czym do ludzi?! Nie mamy kasy na nowe samochody.
    Ładowarek nie mamy. Prądu. Izera nie jest nam do niczego potrzebna.