  • Data: 2011-01-19 10:50:02
    Temat: Re: Jacuzzi 230V/41A
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 19.01.2011 11:18, schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Tylko, że w USA nie uświadczysz instalacji 220V tego typu... Coś tu jest
    > zdrowo pokręcone.

    Uwiadczysz, tylko rzadko. Mam tak w Dryden FRC i KSC na Florydzie.
    Przyłącze trójfazowe 3x220V (między fazą, a N!), przewód neutralny i PE.
    Gniazdo podłączone do jednej fazy. Wtyczka formatu butelka piwa. System
    nazywa się NEMA L7. Do tego mamy podłączone nasze ustrojstwa. Czyli
    takowe rzeczy są, ale rzadko w domach. Dlatego sprawdziłbym mimo
    wszystko, czy ten PE to aby na pewno PE, a nie N+PE. Tak mają kuchnie,
    na przykład. Cała elektronika zasuwa na jednej fazie, grzejniki wpięte
    międzyfazowo, a N i PE jest do kupy. ChGW kto taki bubel wymyślił, ale
    oszczędzają na miedzi ;-).

    Waldek