    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jadę i słucham DAB
    Date: Fri, 5 Aug 2022 16:01:01 +0200

    Dnia Fri, 5 Aug 2022 13:08:16 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Wątpię.
    > Komercyjni nie maja interesu przechodzić na DAB, a PR nikt normalny nie
    > słucha - padnie to szybciej niż powstało. Streaming jest lepszy :)

    Radio Kierowców słucham ze względu na wiadomości drogowe.
    Nie bardzo podoba mi się ich wybór muzyki, ale to rzecz wtórna, chyba żeby
    puszczali disco-polo, to przestanę słuchać.
    Szkoda, że nie ma już wiadomości lokalnych, jak swego czasu dawało np. RMF
    - bo co mnie np. interesuje Wrocław, jak jestem w okolicy Ełku. Ale
    niestety, jakiś rządowy buc musiał się swego czasu przyp$#*&$% i zakazał
    nadawania informacji lokalnych. A sam pewnie nie odróżniał AM od FM.

    Natomiast streaming nie zawsze się sprawdza. Wystarczą Bieszczady albo
    tereny nadmorskie i są wielokilometrowe dziury. A dużej anteny do telefonu
    już nie podepnę, bo telefony klejone i nie mają już wystawionego gniazda.
    Zresztą minęły już czasy jednej czy dwóch częstotliwości idących ze stacji
    bazowych, aby dać antenę uniwersalną.

    Jeszcze pytanie: w czym streaming jest lepszy?
    W AM, FM czy DAB włączam sobie listę stacji i widzę, co można złapać.
    A w streamingu albo mam tysiące stacji, wśród których ciężko znaleźć
    lokalne, albo ich nie ma, a interfejs Android Auto jest ubogi.
    Trochę się namęczyłem, aby np. umożliwić oglądanie filmów albo YouTube. Ale
    teraz, jak wiem, to już kwestia kilku minut - mówię o konfoguracji w innym
    aucie.

    Aczkolwiek widzę plusy streamingu: poskie stacje mogę słuchać za granicą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam