  • 1. Data: 2022-08-05 13:08:16
    Temat: Re: Jadę i słucham DAB
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 23:34, Adam pisze:
    > Czy coś się ruszyło w nadajnikach DAB?

    Wątpię.
    Komercyjni nie maja interesu przechodzić na DAB, a PR nikt normalny nie
    słucha - padnie to szybciej niż powstało. Streaming jest lepszy :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 2. Data: 2022-08-05 16:01:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2022 13:08:16 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Wątpię.
    > Komercyjni nie maja interesu przechodzić na DAB, a PR nikt normalny nie
    > słucha - padnie to szybciej niż powstało. Streaming jest lepszy :)

    Radio Kierowców słucham ze względu na wiadomości drogowe.
    Nie bardzo podoba mi się ich wybór muzyki, ale to rzecz wtórna, chyba żeby
    puszczali disco-polo, to przestanę słuchać.
    Szkoda, że nie ma już wiadomości lokalnych, jak swego czasu dawało np. RMF
    - bo co mnie np. interesuje Wrocław, jak jestem w okolicy Ełku. Ale
    niestety, jakiś rządowy buc musiał się swego czasu przyp$#*&$% i zakazał
    nadawania informacji lokalnych. A sam pewnie nie odróżniał AM od FM.

    Natomiast streaming nie zawsze się sprawdza. Wystarczą Bieszczady albo
    tereny nadmorskie i są wielokilometrowe dziury. A dużej anteny do telefonu
    już nie podepnę, bo telefony klejone i nie mają już wystawionego gniazda.
    Zresztą minęły już czasy jednej czy dwóch częstotliwości idących ze stacji
    bazowych, aby dać antenę uniwersalną.

    Jeszcze pytanie: w czym streaming jest lepszy?
    W AM, FM czy DAB włączam sobie listę stacji i widzę, co można złapać.
    A w streamingu albo mam tysiące stacji, wśród których ciężko znaleźć
    lokalne, albo ich nie ma, a interfejs Android Auto jest ubogi.
    Trochę się namęczyłem, aby np. umożliwić oglądanie filmów albo YouTube. Ale
    teraz, jak wiem, to już kwestia kilku minut - mówię o konfoguracji w innym
    aucie.

    Aczkolwiek widzę plusy streamingu: poskie stacje mogę słuchać za granicą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2022-08-05 21:50:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 16:01:03 UTC+2 Adam napisał(a):

    > Trochę się namęczyłem, aby np. umożliwić oglądanie filmów albo YouTube. Ale
    > teraz, jak wiem, to już kwestia kilku minut - mówię o konfoguracji w innym
    > aucie.

    Hmm, nie ma to jak oglądać sobie film prowadząc samochód...

  • 4. Data: 2022-08-05 23:30:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2022 12:50:56 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Hmm, nie ma to jak oglądać sobie film prowadząc samochód...

    W życiu.
    Czasami z dziewczynami, jak jest zimno i nie chce się wychodzić, to pijemy
    kawę i coś oglądamy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2022-08-06 09:35:46
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/08/2022 12:08, Mirek Ptak wrote:

    > Wątpię.
    > Komercyjni nie maja interesu przechodzić na DAB, a PR nikt normalny nie
    > słucha - padnie to szybciej niż powstało. Streaming jest lepszy :)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    w UK się przyjęło. Nie pamiętam kiedy włączałem FM. Mnóstwo stacji
    tematycznych - nie trzeba słuchać papki stacji ogólnopolskich.
    W rejonie Londynu są chyba 3 stacje polskojęzyczne.
    Streaming w aucie też mam ale nawigacja po stacjach jest kłopotliwa -
    nawet przez Android auto trzeba się nakombinować

    c.