  • Data: 2021-11-29 13:50:39
    Temat: Re: Jak działa drut
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Nov 2021 13:27:52 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Patrzę na to nieco inaczej.
    > Te dwa przewody lecące w jedną stronę to linia długa o jakiejś
    > impedancji właściwej.

    Jakby to byl choc dwużyłowy kabel, to oczywiscie masz racje - piekna
    linia dluga do analizy.
    Ale jak to sa dwa osobne druty walające sie gdzies na stole?

    > Po włączeniu przełącznika w obwodzie jest ta impedancja i ona decyduje
    > jaki prąd (od razu) będzie płynął przez żarówkę.
    > Gdy sygnał odbije się od końca linii i wróci to dopiero ta strona linii
    > długiej może 'wiedzieć', że na drugim końcu jest zwarcie.
    > Ale ponieważ tu (przy baterii i żarówce) nie mamy dopasowania, ani 100%
    > odbicia to sytuacja się ustabilizuje dopiero po kilku odbiciach.

    Jakos tak.
    Ale ... jesli jest bateria, dwuzylowy kabel do puszki, z puszki
    dwuzylowy kabel do wylacznika, oraz do kabel do lampy ... to policz
    :-)

    Kiedy puszka sie dowie, ze wylacznik zwarto :-)

    > Myślę, że korzystając z modelu linii długiej w SPICE można uzyskać
    > jakieś przybliżenie prądu w żarówce.

    Albo sobie oscyloskopem zmierzyc w rzeczywistosci :-)

    J.