  • 1. Data: 2021-11-26 23:39:56
    Temat: Jak działa drut
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    A właściwie, jak nie działa, wbrew intuicji:

    https://www.youtube.com/watch?v=bHIhgxav9LY

    :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2021-11-27 01:03:45
    Temat: Re: Jak działa drut
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 26/11/2021 22:39, Piotr Wyderski wrote:
    > A właściwie, jak nie działa, wbrew intuicji:
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=bHIhgxav9LY

    Pewnie juz oglądałeś odpowiedzi EEVBlog i innych i juz wiesz że było tam
    troche niedomówień?

    c.

  • 3. Data: 2021-11-27 06:40:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 26 listopada 2021 o 16:39:58 UTC-6 Piotr Wyderski napisał(a):
    > A właściwie, jak nie działa, wbrew intuicji:
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=bHIhgxav9LY
    >
    > :)

    Nie, te wideo powinno zwac sie "jak dziala antena" a nie jak dziala drut.

    To wideo jest u mnie zasegregowane razem z "free energy" w kontekscie manipulacji,
    niedomowien i "prawniczych sztuczek słownych"
    Gostek przez caly czas sugeruje ze drut to tam w sumie jak kwiatek do korzucha jest i
    ze prad/energia plynie w sumie bez udzialu przewodnika.

    Gdyby nie to ze tlumaczenie jest wybrakowane to rankowal bym to wideo wyzej, na
    poziomie uswiadamiania jak rzeczywiscie dziala elektrycznosc. Ale gostek zaparl sie
    zeby omowic z detalami jeden aspekt ignorujac drugi a do tego sugerujac pare
    polprawd.

    Podpadl mi tym okrutnie.

  • 4. Data: 2021-11-27 10:08:02
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Cezar wrote:

    > Pewnie juz oglądałeś odpowiedzi EEVBlog i innych i juz wiesz że było tam
    > troche niedomówień?

    EEVBlog od dawna nie oglądam, bo mnie Dave drażni swoim sposobem
    mówienia, więc nie wiedziałem, że coś na ten temat wrzucił. Dla Ciebie
    poświęciłem się i puściłem to video. Pierwsza połowa sprowadza się do
    powtarzania "that is correct", a w drugiej zgodnie z prawdą stwierdza,
    że inżynierowie posługują się uproszczonymi modelami, które zazwyczaj
    prowadzą ich do działającego rozwiązania. Bo z czym miał się nie
    zgodzić, z fizyką?

    Zgadzam się, że podlinkowany przeze mnie film zawiera sporo uproszczeń,
    ale i tak wyszło nieźle, jak na 15 minut. Autor poprawnie wskazał, że
    transport energii w polu elektromagnetycznym odbywa się przez
    dielektryk, nie przez przewodnik. Co żadnym odkryciem nie jest.
    Wystarczy podnieść głowę i popatrzeć na Słońce.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2021-11-27 11:55:19
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 27/11/2021 09:08, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > dielektryk, nie przez przewodnik. Co żadnym odkryciem nie jest.
    > Wystarczy podnieść głowę i popatrzeć na Słońce.

    Co nie zmienia faktu,że w przykładzie, który podał żarówka zapali się po
    czasie 1m/c nie dla tego że enegria zostaje bezpośrednio
    przetransferowana od baterii do żarówki, tylko pojemność, która powstaje
    pomiędzy przewodami.

    c.

  • 6. Data: 2021-11-27 13:25:30
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Cezar wrote:

> [...]
    > czasie 1m/c nie dla tego że enegria zostaje bezpośrednio
    > przetransferowana od baterii do żarówki, tylko pojemność, która powstaje

    Energia dla żarówki zostanie pobrana z pola E-M otaczającego żarówkę i
    zwrócona do pola otaczającego baterię. Zaburzenie to rozejdzie się z
    prędkością światła w wyniku zjawiska indukcji. To samo zjawisko stoi za
    zasadą działania kondensatora, więc technicznie możesz to nazywać "przez
    pojemność" -- dla mnie OK.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2021-11-28 06:11:10
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-11-27 o 06:40, ptoki pisze:

    > Gostek przez caly czas sugeruje ze drut to tam w sumie jak kwiatek do korzucha jest
    i ze prad/energia plynie w sumie bez udzialu przewodnika.

    Nic takiego tam nie było. Prąd potrzebuje drutu, energia nie.
    Film pokazuje, jak wyglądałby warsztat elektryka, gdyby były
    równania Maxwella ale brak "przepisów szczegółowych"
    --
    A S

  • 8. Data: 2021-11-28 12:34:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Nov 2021 06:11:10 +0100, A S <a...@e...pl> wrote:
    > Nic takiego tam nie było. Prąd potrzebuje drutu, energia nie.

    To teraz pytanie: jaką sprawność ma przekazywanie energii bez drutu?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2021-11-28 12:38:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Nov 2021 10:08:02 +0100, Piotr Wyderski
    <b...@p...com> wrote:
    > transport energii w polu elektromagnetycznym odbywa się przez
    > dielektryk, nie przez przewodnik. Co żadnym odkryciem nie jest.
    > Wystarczy podnieść głowę i popatrzeć na Słońce.

    Tak samo spojrzeli na Słońce ci co sprzedają fantastyczną wizję
    ładowania komórek z powietrza w pokoju (Xiaomi Mi Air) ale coś im nie
    wychodzi, ciekawe czemu.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2021-11-28 12:39:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Nov 2021 23:39:56 +0100, Piotr Wyderski
    <b...@p...com> wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=bHIhgxav9LY

    I z jaką mocą zaświeci ta żarówka?

    --