  • 11. Data: 2017-02-20 04:48:06
    Temat: Re: Jak narysowac linie srubowa
    Od: t...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 01:40:25 UTC+1 użytkownik Piotrne napisał:

    > Można tak:
    >
    > 1. Otwieramy stronę fooplot.com
    > 2. Zmieniamy "Function" na "Parametric"
    > 3. Wybieramy "Add"
    > 4. Wpisujemy:
    > x= sin(3s)+s
    > y= 2cos(3s)
    > -6.5pi/3 < s < 6.5pi/3
    > step=.01
    > 5. Odznaczamy "Grid", "Axes", "Tick Marks", "Numbers"
    > 6. Wybieramy "Export as .svg"
    > 7. Zapisujemy sobie plik wektorowy sVG.
    > P.
    To co mi zapodales uważam ze rewelacje. Kiedys rysowałem funkcje na Commodore
    a potem zapomniałem:) Jestem bliski nadziei, ze ktoś taki jak Ty pomoze mi
    wymodelować a może nawet wyanimowac tornado. Czyli trabe powietrzna w ruchu.
    Tam mam dwa, gora trzy proste wzorki, wg których te traby i inne wiry
    atmosferyczne się kreca.

    Podstawowym jest wzor na sile Lorentza F = q*E + q*v*B, o której chyba każdy
    elektronik slyszal. Z niego tez wychodzi linia srubowa.
    Jeśli ktoś chciałby się tym zainteresować to najpierw zapraszam na swoja strone
    tornadosolution.com
    na której zamiescilem kopie swoich patentow na tornadochrony. Na stronie jest
    tez kilka cikawych artykulow pop-naukowych m.in. Po co kot ma wasy.

    Serdecznie dziekuje za cenna informacje i Pozdrawiam.

    (Spec od) Tornad

  • 12. Data: 2017-02-20 08:11:08
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-19 o 12:30, t...@g...com pisze:
    > Nie mam wiedzy gdzie i do kogo zwrocic się o pomoc przy rysowaniu uzwojenia
    > cewki. Potrzebuje wykonać rysunek do artykulu i w dostępnym w wordzie zasobie
    > obrazkow nie ma możliwości narysowania linii srubowej. A ciagniecie myszka po
    > stole daje efekt taki, ze na papierze naarysowlabym to lepiej wielkim palcem u
    > nogi:). Czy Ktos moglby mi w tej materii cos doradzić?
    >
    > Przepraszam za temat nie pasujący do tematyki tej cieszącej się dużym
> [...]
    https://openclipart.org/search/?query=inductor+symbo
    pobrać plik w formacie wmf
    jeżeli kształt nie odpowiada to googlać hasła
    coil inductor symbol vector

  • 13. Data: 2017-02-20 08:11:21
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    jest
    tez kilka cikawych artykulow pop-naukowych m.in. Po co kot ma wasy.

    Tak się zająłeś tą linią śrubową, że domeny zapomniałeś opłacić;)
    NOTICE: This domain name expired on 2/11/2017 and is pending renewal or
    deletion.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 14. Data: 2017-02-20 08:16:59
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > Nawet średnio rozgarnięty elektronik wie, że istnieją takie narzędzia
    > jak AutoCAD
    Do tego raczej solidEdge, 20 sekund roboty

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2017-02-20 10:16:03
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 00:19:26 UTC+1 użytkownik t...@g...com
    napisał:

> [...]
    > popularnych funkcji trygonometrycznych czy typowych ksztaltow przedmiotow.
    >
    > Korzystne byłoby umożliwienie rysownie myszka czy jakiś innym dzojstykiem z
    > tym, ze komputer to powinien wyrownywac domyślnie czy w określonym lokalnie
    > obszarze, dopasowując odpowiednia krzywizne czy kształt. Ale to byłoby z kolei
    > za trudne dla tworcow tych programikow.
    >
    > Widze, ze nie jestem jedyny, który ma z tym problemy. Wymaga to chyba sporo
    > czasu do opanownia, przez co koszt rysunku wychodzi tak duzy, ze chyba oplaci
    > się zlecic jego wykonanie specjaliście. A ja glupi myslalem, ze to jest do

    Bardzo fajnym programem do rysowania wektorowego jest inkscape.
    Darmowy.
    I relatywnie sensownie sie w nim klika.
    Mozna sobie włączyć siatkę, przyciąganie do węzłów i robić takie ładne krzywizny.
    Są tam też pluginy do funkcji.

    calosc mozna zapisac do wektora albo bitmapy.

    Ale feler jest taki ze dzis ludzie oczekują "puszkowanych" elementów. A tych niestety
    zazwyczaj nie ma.

    Małymi wyjątkami gdzie takie puszkowane ikonki są to microsoftowe visio. Tam jest
    jako tako w czym wybierać (jesli chodzi o IT).

  • 16. Data: 2017-02-20 10:40:07
    Od: t...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 08:11:21 UTC+1 użytkownik tck napisał:
> [...]

    > Tak się zająłeś tą linią śrubową, że domeny zapomniałeś opłacić;)
    > NOTICE: This domain name expired on 2/11/2017 and is pending renewal or

    Rzeczywiscie. Na szczescie ta sruba da się odkrecic. Ze dwa dni potrwa zanim mi
    strone odnowią. Przepraszam i prosze o cierpliwość. Bardzo dziekuje za te
    informacje i zainteresowanie.

    Pzdr
    Tornad

  • 17. Data: 2017-02-20 18:49:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-20 00:19, t...@g...com wrote:
> [...]
    > popularnych funkcji trygonometrycznych czy typowych ksztaltow przedmiotow.

    To wszystko jest w asymptote. Problemem asyptote jest to że nie użyje go
    przeciętny zjadacz chleba bo "myszką jest łatwiej" czyli trudniej.
    Potrzebny jest programista, a przynajmniej osoba potrafiąca myśleć
    matematycznie bo pisanie kilku pętli i funkcji to żadne programowanie.

> [...]
    > obszarze, dopasowując odpowiednia krzywizne czy kształt. Ale to byłoby z kolei

    To nie jest trudne. To jest zbędne. Opisanie parametryczne krzywej
    "spirala" to zagadnienie rozpatrywane w moich czasach w szkole
    podstawowej. Wystarczy przelożyć trywialną matematykę na język asymptote
    i masz jaką chcesz i jak chcesz. Dodatkowo poprawki sa łatwe i nie
    powodują potrzeby przerysowania całości.

    Swego czasu embedowalem jezyk asymptote do xmla z którego potem
    generowalem PDFa. Ani jednego kliknięcia myszką, a rysunki prześliczne.

  • 18. Data: 2017-02-20 19:50:53
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2017 18:49, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > Potrzebny jest programista, a przynajmniej osoba potrafiąca myśleć
    > matematycznie bo pisanie kilku pętli i funkcji to żadne programowanie.

    O, wygląda ciekawie.
    Chyba lepsze rozwiązanie, niż to, co chciałem Tornardowi napsiać:
    wygeneruj kształt w ps (to język skryptowy, tylko archaiczny)
    i przekonertuj na coś zjadliwego dla worda.

    pzdr
    bartekltg

  • 19. Data: 2017-02-21 09:28:15
    Od: t...@g...com

> [...]

    > Tak się zająłeś tą linią śrubową, że domeny zapomniałeś opłacić;)
    > NOTICE: This domain name expired on 2/11/2017 and is pending renewal or
    Już oplacilem i działa.
    tornadosolution.com.
    Tam jest tez kilka art. krytycznych odnośnie tej najgienialniejszej w
    dziejach nauki TEORII. Tego proszę nie czytac.

    Zapraszam
    Tornad

  • 20. Data: 2017-02-21 10:58:14
    Od: t...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 19:50:54 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
> [...]

    > wygeneruj kształt w ps (to język skryptowy, tylko archaiczny)
    > i przekonwertuj na coś zjadliwego dla worda.

    Dzieki za zainteresowanie, które potwierdza moja o Tobie opinie, ze masz
    baaardzo szerokie spektrum zainteresowan i wiedze.
    Dla Tornada byłoby bardzo wartościowe gdybys sproboal wyrysować linie srubowa
    ale nie taka z sufitu lecz oparta o matematyczno-fizyczne zaleznosci zjawisk
    zachodzacych w atmosferze:).
    Mam sile Lorentza, która jest funkcja ladunku jednostkowego q, natężenia
    ziemskiego pola magnetycznego B i predkosci liniowej v czastek pary wodnej
    w atmosferze. Czastek poruszających się z gory na dol na początek.
    Tych czastek jest stosunkowo niewiele, ich ilość szacuje na okolo 3 procent.
    I one przyspieszane polem elektrycznym E musza popychac w dol 97 procent
    czastek obojętnych.
    I tu mam problem, majac wartość sily F, jaka mase przyjąć do obliczen
    przyspieszenia a? Ja przyjalem, ze ta czastka zjonizowana zderza się i popycha
    powiedzmy 2 tysiące czastek obojętnych. Ale wzialem to z sufitu. Czy Twoim
    zdaniem znalazłaby się jakas metoda by te ilość jakos obliczyć? Lub
    doswiadczalnie zmierzyć? Czy ktoś cos takiego badal?

    Potem majac przyspieszenie a, mogę okreslic droge s czyli trajektorie
    wypadkowego ruchu pewnej masy powietrza. Do tej pory nie wiem jak to ugryźć.
    Czy moglbys cos w tej materii zaproponować czy skrobnąć? Czy moje rozumowanie
    jest bledne?

    Pzdr
    Tornad