    From: "WM " <c...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak narysować ślimak?
    Date: Mon, 5 Dec 2011 09:11:03 +0000 (UTC)

    Irek N. <j...@t...tajny.jest> napisał(a):

    > Tutaj nie do końca łapię o co biega. Próbujesz rozwinąć ścieżkę dla
    > freza, ale ja nie mam freza o takiej średnicy jak potrzebujesz.

    Sa programy CAD , ktore maja opcje wycinania jednej bryly druga.
    Przypomina to nieco frezowanie, ale moze rzeczywiscie nazywa sie inaczej.

    SolidWorks tej opcji akurat nie ma, ale za to ma opcje wycinania bryly
    przez przeciaganie profilu po sciezce.
    W Twoim przypadku profilem tym jest okrag o srednicy 120,5 .
    Sciezke narysowales kolorem niebieskim na tym rysunku:
    www.1024.pl/slimak.PDF
    Ja tylko ja rozwinalem i zaryzykowalem hipoteze, ze wyglada ona tak:
    http://imageshack.us/photo/my-images/59/slimakr1.jpg
    /
    Mozliwe, ze jest ona linia lamana w punktach zmiany skoku,
    co moze byc ewentualnym powodem pozniejszych problemow.

    Zaproponowalem, w poprzednim poscie, zeby lamana wygladzic:
    http://imageshack.us/photo/my-images/840/slimakr.jpg
    /

    Podalem tam rowniez, rownanie poprawionej sciezki, ktora sprobuj przeciagnac
    profil tnacy, czyli okrag 120,5 .
    W SolidWorksie moze nie byc mozliwosci definiowania krzywej bezposrednio
    rownaniem we wspolrzednych walcowych.
    Mozna za to generowac krzywa gladka, przechodzaca przez zadane punkty.
    Punkty te bez problemu wygenerujesz z podanych, w moim poprzednim poscie,
    rownan sciezki. Mozesz to zrobic np. w Excelu.

    Pozdrawiam WM