    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak przechowac akumulator?
    Date: Sun, 24 Apr 2022 13:23:34 +0200
    <1pwhda8jow6mh$.1ufal3hvlofyq.dlg@40tude.net>
    <62651451$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <bn1g4pq04vzx$.d4z7nkmoib66.dlg@40tude.net>

    Dnia Sun, 24 Apr 2022 12:56:01 +0200, Collie napisał(a):

    > Woltomierz nie tylko pomocny w diagnozie, iż akumulator zdycha,
    > ale także, że to alternator mu w tym pomaga, bo nie ładuje go
    > jak Pan Bóg przykazał. Ci którzy dali się namówić na woltomierz
    > w pierwszym aucie, montują go już bez namowy w drugim.

    W dwóch przypadkach (Lanos i Freelander) akumulatory padły z dnia na dzień.
    Dobę wcześniej miały prawidłowe napięcia, bo miałem woltomierz podpięty na
    stałe. Dodatkowo od czasu do czasu mierzyłem skuteczność.

    Początkiem kwietnia padł mi akumulator w domu, w trakcie ładowania.
    Ładował się prawidłowo kilka godzin prądem 2A (akumulator Volt Proffesional
    Japan 100Ah VPJ1000, dwa i pół roku od zakupu), a nagle ładowarka zgłosiła
    błąd. Akumulator zwarł celę i koniec.
    A dzień wcześniej miernik pokazywał mi bodajże 67 albo 68% życia - więc
    całkiem jeszcze dobrze.
    Wkurzające o tyle, że auto było do sprzedaży i musiałem kupić nowy.

    Najdłużej co pamiętam, to żyła Centra w FSO 125p - ponad dwanaście lat i
    jeszcze działała, ale już słabo kręciła.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam