  • 1. Data: 2022-04-22 07:42:19
    Temat: Jak przechowac akumulator?
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Zezlomowalem ostatnio po stluczce swoja rakiete, ale zachowalem sobie
    akumulator, bo byl nowy i sie moze przydac. Pytanie : czy taki akumulator
    mozna przechowac "na sucho"? W sensie wylac elektrolit w stanie
    naladowanym/rozladowanym (niepotrzebne skreslic). Bo srednio mam ochote
    podladowywac co dwa tygodnie akumulator lezacy w garazu zeby nie wyladowal
    sie do zera i nie zdechl na amen.

    Pzdr

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2022-04-22 10:07:38
    Temat: Re: Jak przechowac akumulator?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2022 07:42:19 +0200, miumiu wrote:
> [...]
    > mozna przechowac "na sucho"? W sensie wylac elektrolit w stanie
    > naladowanym/rozladowanym (niepotrzebne skreslic).

    Chyba bedzie trudno go tak osuszyc.

    > Bo srednio mam ochote
    > podladowywac co dwa tygodnie akumulator lezacy w garazu zeby nie wyladowal
    > sie do zera i nie zdechl na amen.

    a) wystarczy chyba rzadziej,
    b) podlaczasz ładowarke z lidla/biedronki i utrzymuje 14V.
    c) lub inny zasilacz na te ~13.8V. Sa chyba do motocykli.

    J.

  • 3. Data: 2022-04-22 10:19:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 22.04.2022 o 07:42, miumiu pisze:
> [...]
    > podladowywac co dwa tygodnie akumulator lezacy w garazu zeby nie wyladowal

    jak jest nowy i sprawny to podładować raz na pół roku wystarczy w zupełności

    da się w ogóle wylać z niego elektrolit czy chcesz dziury wiercić?

  • 4. Data: 2022-04-22 10:22:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-04-22 o 07:42, miumiu pisze:
> [...]
    > ochote podladowywac co dwa tygodnie akumulator lezacy w garazu zeby nie
    > wyladowal sie do zera i nie zdechl na amen.

    Elektrolitu nie wylejesz, wystarczy że co pół roku podładujesz, sam tak
    też trzymam aku po zezłomowanym aucie i przydaje się jako rezerwowy
    rozruch w zimie.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-04-22 10:31:03
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > da się w ogóle wylać z niego elektrolit czy chcesz dziury wiercić?

    No musiałbym dziury wiercic....

  • 6. Data: 2022-04-22 10:33:15
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > a) wystarczy chyba rzadziej,
    > b) podlaczasz ładowarke z lidla/biedronki i utrzymuje 14V.
    > c) lub inny zasilacz na te ~13.8V. Sa chyba do motocykli.

    Troche upierdliwe, ladowarke tez trzeba kontrolowac czy sie nie usmazyla...
    i szkoda pradu.

  • 7. Data: 2022-04-22 10:41:10
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Elektrolitu nie wylejesz, wystarczy że co pół roku podładujesz, sam tak
    > też trzymam aku po zezłomowanym aucie i przydaje się jako rezerwowy
    > rozruch w zimie.

    Wydaje mi sie ze po pol roku, to juz mocno rozladowany bylby aku. Musialbym
    w praktyce przetestowac samorozladowanie. Jak najsensowniej jest sprawdzic
    poziom naladowania?

  • 8. Data: 2022-04-22 10:51:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/04/2022 06:42, miumiu wrote:
> [...]
    > ochote podladowywac co dwa tygodnie akumulator lezacy w garazu zeby nie
    > wyladowal sie do zera i nie zdechl na amen.

    Wez go sprzedaj bo i tak z tego nic nie bedzie. Jak bedziesz go
    potrzebowal to sie okaze, ze albo moc nie ta albo wymiary albo w ogole
    nie dziala bo dostal zwarcia.

  • 9. Data: 2022-04-22 11:07:17
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Wez go sprzedaj bo i tak z tego nic nie bedzie. Jak bedziesz go
    > potrzebowal to sie okaze, ze albo moc nie ta albo wymiary albo w ogole nie
    > dziala bo dostal zwarcia.

    A kto by chcial uzywany akumulator, sprzedalbym go gora za 50zl... plus
    transport (Aku to Bosch S5 60Ah) :)))
    Za takie pieniadze to raczej poswiece sie dla ludzkosci i przetestuje
    przechowywanie na sucho ;)

  • 10. Data: 2022-04-22 11:30:43
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/04/2022 10:07, miumiu wrote:

    > A kto by chcial uzywany akumulator, sprzedalbym go gora za 50zl... plus
    > transport (Aku to Bosch S5 60Ah) :)))
    > Za takie pieniadze to raczej poswiece sie dla ludzkosci i przetestuje
    > przechowywanie na sucho ;)

    ii ma problemy z akumulatorami w swoich bolidach, ja bym jemu probowal
    sprzedac ;)