  • Data: 2019-10-15 08:49:35
    Temat: Re: Jak sie robi komputery
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 14 Oct 2019 11:03:01 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Tego nie wiem, samochody dłubali w 2RP,

    Kupilismy tez licencje na Fiata. 508

    > prawdopodobnie radia/lampy również.

    W duzej ilosci o ile pamietam.
    Tzn fabryczek i modeli duzo, bo sztuk ... na wsi pradu nie bylo.

    Ba - telewizje zaczelismy nadawac ... zapewne na importowanym
    sprzecie.

    > Na dawnych niemieckich terenach zdaje się nie było tak źle.

    Wielkopolska tereny przeciez tradycyjnie rolnicze :-)

    Jeszcze sa dostepne przedwojenne roczniki statystyczne - cos pamietam
    ze na Slasku do szkoly chodzilo 99% dzieci,
    a gdzies na wschodzie - 50%.
    W 1935 procenty spadly ... kryzys swiatowy ?

    Rocznika 1940 sie niestety nie doczekalismy.

    > Fajnie, ale anglia miała swego czasu 1/2 świata pod butem
    > i czerpała z tego korzyści

    Ale to wada czy zaleta ... ustroju ? :-)

    > miała też konkurentów z którymi
    > walczyła o wpływy. Francja/Hiszpania.

    No, my tez mielismy konkurentow ... tylko ze przegralismy :-(

    > Przed 2WW polacy również jeździli na zarobek do niemca.

    Bo w Polsce nie bylo przemyslu - tzn za malo bylo.

    > Na licencji czy ktoś zajumał papiery i skopiował?

    Wtedy chyba jeszcze wystarczyl mikroskop.

    Co prawda gdzies przy 6502 pisza, ze istotny byl implanator jonow .. w
    zasadzie prosta maszyna, ale trzeba zrobic, przetestowac, dopracowac
    parametry ...

    > Kwestia filozoficzna. Weźmy np. exodus polaków na zachodek, za 3RP
    > zdaje się był największy. Czemu? Lepsze zarobki TAM + bezrobocie TU
    > to jak 2+2=...

    A za PRL byl taki dobrobyt, ze paszportow nie dawali :-)
    Inna sprawa ze potem dawali ... za Gierka nie tak znowu duzo ucieklo.

    > Musi się opłacić, fakt faktem PL jest czarną dziurą na mapie europy,
    > nawet czesi mają jakąś marną fabrykę półprzewodników.

    A nie jest to ostatnia w Europie ?
    Ten biznes wyjechal do Azjii ... ciekawe czemu - inna mentalnosc
    pracownikow, czy np mniejsze wymagania ochrony srodowiska ?

    > Też im zazdrościłem wystrzelenia, ale nie zazdroszczę im kosztów.
    > Praca kierat.

    No wiesz - poprzednio prymitywny kraj rolniczy - tez praca kierat.
    Pytanie ile w tym amerykanskich pieniedzy ....

    > PL mogła sobie pokiwać wtedy palcem w bucie, decyzje zapadały w usa i rosji.

    Ale te rzady Korei, Tajwanu - tez nie mialy pieniedzy.

    > Tutejsi wykonawcy planu to tylko bezideowe kundelki, co poradzić.
    > Tu komuszek miał rację mówiąc "wykupią was za grosze".

    > Po 2000r na bazarach było full magnetofonów jamników.
    > Chińczyk był elastyczny, firmy PL robiły trochą lepiej
    > i trochę drożej.

    Z Chin czy z Tajwanu ?
    Choc wtedy juz kazda tajwanska firma otwierala fabryke w Chinach.

    > Elemis, ale zaorany. Thomson zwinął się jak nastała moda na LCD,
    > jakieś montownie LG/Samsung, ale to zagraniczne duże koncerny.
    > Niepokojące jest jedno, u niemca jest sporo firm 50-100 letnich, w PL
    > takich firm jest garstka. Zupełnie inne podejście do własności
    > między PL a DE.

    No wiesz - socjalizm przymaszerowal.

    > Optyczne nośniki zdechły śmiercią naturalną.

    Ale co Nichia zarobila, to zarobila ..

    > Firma dostała szansę, wpakowano forsę i tyle wystarczy.
    > Jakie zastosowanie ma obecnie grafen w elektronice?

    Ciagle jest to bardzo obiecujacy material.
    I mozna duzo zarobic na samej jego produkcji.

    Nam nie wyszlo ... ale kto nie probuje, ten sukcesu na pewno nie
    odniesie.
    Wiec w sumie i ten niebieski laser i grafen poprzec trzeba ..

    J.