eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest z tym tempomatem?Re: Jak to jest z tym tempomatem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 18 Feb 2011 22:35:37 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.244.96
    X-Trace: 1298064937 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2448 83.23.244.96:6490
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351161
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-18 21:54, Kuba (aka cita) pisze:

    > Pod góre podjeżdzasz tak, zeby na górze mieć jakąś sensowną prędkość a
    > różnice odzyskać grawitacyjnie na zjeździe. Im bardziej zbliżysz sie do
    > tego ideału tym mniej spalisz.


    Tak żeby było bardziej obrazowo:
    Do jazdy ze stała prędkością (powiedzmy 100km/h) trzeba dostarczyć jakąś
    tam ilość energii potrzebnej do pokonania oporu powietrza i jakiś tam
    oporów ruchu.

    Jeżeli prędkość będzie się zmieniać, przy tej samej prędkości średniej,
    to ilość energii potrzebnej do pokonania oporu powietrza będzie tylko
    większa.

    I ta energia jak by nie jechać bierze się z silnika, który bardziej
    obciążony jest sprawniejszy.

    Na tej zasadzie działają hybrydy - tyle że mają nisko sprawny proces
    ładowania i rozładowywania akumulatora. W przypadku jazdy po górach
    takim "akumulatorem" jest zdolność do zbierania energii potencjalnej
    przez nabieranie wysokości.

    Proste jak strategia energetycznej walki powietrznej ciężkich myśliwców
    z II wojny światowej :)

    Po prostu zwalniając pod górę, potem tą straconą prędkość trzeba
    nadgonić jadąc z góry.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: