-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 18 Feb 2011 22:35:37 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
<4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.244.96
X-Trace: 1298064937 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2448 83.23.244.96:6490
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351161
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-18 21:54, Kuba (aka cita) pisze:
> Pod góre podjeżdzasz tak, zeby na górze mieć jakąś sensowną prędkość a
> różnice odzyskać grawitacyjnie na zjeździe. Im bardziej zbliżysz sie do
> tego ideału tym mniej spalisz.
Tak żeby było bardziej obrazowo:
Do jazdy ze stała prędkością (powiedzmy 100km/h) trzeba dostarczyć jakąś
tam ilość energii potrzebnej do pokonania oporu powietrza i jakiś tam
oporów ruchu.
Jeżeli prędkość będzie się zmieniać, przy tej samej prędkości średniej,
to ilość energii potrzebnej do pokonania oporu powietrza będzie tylko
większa.
I ta energia jak by nie jechać bierze się z silnika, który bardziej
obciążony jest sprawniejszy.
Na tej zasadzie działają hybrydy - tyle że mają nisko sprawny proces
ładowania i rozładowywania akumulatora. W przypadku jazdy po górach
takim "akumulatorem" jest zdolność do zbierania energii potencjalnej
przez nabieranie wysokości.
Proste jak strategia energetycznej walki powietrznej ciężkich myśliwców
z II wojny światowej :)
Po prostu zwalniając pod górę, potem tą straconą prędkość trzeba
nadgonić jadąc z góry.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.11 22:39 Tomasz Pyra
- 18.02.11 22:47 n...@o...pl
- 18.02.11 22:50 V-Tec
- 18.02.11 22:48 RadekNet
- 18.02.11 22:57 Tomasz Pyra
- 18.02.11 23:01 masti
- 18.02.11 23:08 J.F.
- 18.02.11 23:12 V-Tec
- 18.02.11 23:34 AL
- 18.02.11 23:55 Tomasz Pyra
- 18.02.11 23:59 DJ
- 19.02.11 09:25 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:32 tadek
- 19.02.11 09:40 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:44 Krzysztof 45
Najnowsze wątki z tej grupy
- Serwis Kii w Warszawie
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
Najnowsze wątki
- 2025-11-14 "Partia rządzi, partia radzi. Partia nigdy cię nie zdradzi..."
- 2025-11-14 Czyja PRAWNA wina: Ukraina zestrzeliła ruski pocisk Iskander na ambasadę Azerbejdżanu
- 2025-11-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-11-14 Myślenice => Specjalista ds. kontrolingu <=
- 2025-11-14 Warszawa => Fullstack PHP Developer <=
- 2025-11-14 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=
- 2025-11-14 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-11-14 zagadka pneumatyczna
- 2025-11-14 Serwis Kii w Warszawie
- 2025-11-14 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Consultant
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-14 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-14 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-11-14 Zabójstwo dzika




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei