-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MI
SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
ot-for-mail
Date: Sun, 20 Feb 2011 13:04:27 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
<4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ee629$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
<ijqon5$ias$1@inews.gazeta.pl>
<4d60f166$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
<ijqtlt$5ue$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <ijqtlt$5ue$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 22
Message-ID: <4d61034a$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.249.128
X-Trace: 1298203466 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2447 83.23.249.128:12300
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351438
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-20 12:24, Kuba (aka cita) pisze:
> wytłumacz mi ten fenomen, dlaczego z góry musze szybciej sie rozpędzać,
> niż tracić prędkość pod góre (oczywiście zakłądamy, ze zjazdy mają tą
> samą długość, co jest trudne w warunkach rzeczywistych, co nie zmienia
> tematu tych akademickich dysucji)
>
> Mam prędkość X
> Podjeżdzam pod góre tracąc powedzmy 1/4 X
> Z góry musze ponownie odzyskać te same 1/4 X
Tylko przeoczyłeś taki szczegół, że w ten sposób pojedziesz po prostu
wolniej. A to że jazda wolniej kosztuje mniej paliwa, to nie jest nic
odkrywczego - tyle że pytanie było o tempomat, a nie jeżdżenie wolniej.
Bez znaczenia na jak ukształtowanej drodze jeżeli sobie zwolnisz o swoje
1/4X, pojedziesz jakiś czas z tą prędkością, a potem przyspieszysz do X,
to po prostu przez ten odcinek kiedy jedziesz wolniej samochód będzie
zużywał mniej paliwa (oczywiście pomijając warunki brzegowe).
Żeby porównanie dwóch sposobów operowanie gazem miało sens, trzeba
założyć tą samą prędkość średnią.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.11 13:39 AL
- 20.02.11 13:46 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 13:54 AL
- 20.02.11 14:13 Tomasz Pyra
- 20.02.11 14:58 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 15:24 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:28 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:32 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:37 Tomasz Pyra
- 20.02.11 15:43 Kuba \(aka cita\)
- 20.02.11 15:45 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 15:48 ąćęłńóśźż
- 20.02.11 16:01 J.F.
- 20.02.11 16:03 AL
- 20.02.11 16:20 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-10-02 monitorowanie sprawy sądowej
- 2025-10-02 Warszawa => Dyrektor pionu IT <=
- 2025-10-02 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- 2025-10-01 Multimetr z bluetooth
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-10-01 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-10-01 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-10-01 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-01 Gdańsk => Starszy programista oprogramowania C++ <=
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-10-01 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-01 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=