-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Tue, 22 Feb 2011 00:02:11 +0100
Organization: -
Lines: 44
Message-ID: <n...@4...com>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijtvu9$qda$1@news.onet.pl>
<4d62dab8$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@4...com>
<4d62e9c7$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1298329338 1059 82.143.187.50 (21 Feb 2011 23:02:18 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2011 23:02:18 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351863
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 21 Feb 2011 23:40:08 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>W dniu 2011-02-21 23:04, J.F. pisze:
>>> Opór powietrza rośnie z sześcianem prędkości, dlatego średni opór przy
>>> wahającej się prędkości 80-100, będzie wyższy niż przy stałej prędkości
>>> 90km/h, a to już zeżre całą oszczędność wynikającą z wyższej sprawności
>>> bardziej obciążonego silnika.
>>
>> Niekoniecznie. Moc z szescianem, ale na km to juz tylko z kwadratem.
>> 100 zamiast 90 to tylko 21% wiecej.
>
>Ale tu chyba jednak trzeba liczyć opór względem prędkości, a nie odległości.
>W każdym razie wyszło mi że w stosunku do jazdy 90km/h, siła oporu
>powietrza przy 80km/h to 70.2% tej wartości, a przy 100km/h to 137.1%.
moc oporu, nie sila. Czyli przyjmijmy ze silnik pali te 37% wiecej ..
ale na godzine. Jednoczesnie jedzie 11% szybciej, wiec na kilometr
wychodzi 23%.
>> Wydaje mi sie ze to jest jedna ze strategii w rajdach na kropelce, ale
>> w sumie nie wiem - praktyczna czy teoretyczna :-)
>
>Myślę że praktyczna - hamowanie silnikiem nawet na najwyższym biegu jest
>całkiem odczuwalne. A to energia bezpowrotnie tracona.
>Wyłączony silnik, skrzynia na luz i energetycznie do przodu.
Ale czy tak jada, czy po prostu pedal ledwo musniety i 70 na V biegu.
Trzeba by praktyka spytac.
>> A tak swoja droga - tak sobie licze ze przy predkosci 100km/h auto o
>> powierzchni czolowej 2m kw i Cx 0.4 potrzebuje 13.5kW. Czyli okolo
>> 18KM. Hm, maluch mial 21KM i predkosc maksymalna 105, a jeszcze wielki
>> wiatrak w bagazniku. Czyzby te dodatkowe opory nie byly takie duze ?
>
>Myślę że nie są wcale duże.
>Gdyby to miały być jakieś duże straty, to elementy gdzie energia byłaby
>tak tracone musiałyby się mocno grzać.
Powiedzmy 5kW na takie duze kawalki metalu to niezbyt duzo.
Dawno temu byly podawane spalania przy 90 i 120 km/h - i wcale nie
bylo to 1.78 raza wiecej (kwadrat).
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.11 00:26 Mateusz
- 22.02.11 00:59 J.F.
- 22.02.11 12:14 Krzysztof 45
- 22.02.11 15:46 Mateusz
- 22.02.11 16:48 J.F.
- 22.02.11 21:05 ąćęłńóśźż
- 22.02.11 21:16 ąćęłńóśźż
- 22.02.11 22:24 Krzysztof 45
- 05.03.11 19:57 Wiesiaczek
- 05.03.11 20:37 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Serwis Kii w Warszawie
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
Najnowsze wątki
- 2025-11-14 Czyja PRAWNA wina: Ukraina zestrzeliła ruski pocisk Iskander na ambasadę Azerbejdżanu
- 2025-11-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-11-14 Myślenice => Specjalista ds. kontrolingu <=
- 2025-11-14 Warszawa => Fullstack PHP Developer <=
- 2025-11-14 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=
- 2025-11-14 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-11-14 zagadka pneumatyczna
- 2025-11-14 Serwis Kii w Warszawie
- 2025-11-14 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Consultant
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-14 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-14 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-11-14 Zabójstwo dzika
- 2025-11-13 SO postępowanie cywilne rejestrowe




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei