-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Tue, 22 Feb 2011 00:02:11 +0100
Organization: -
Lines: 44
Message-ID: <n...@4...com>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijtvu9$qda$1@news.onet.pl>
<4d62dab8$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@4...com>
<4d62e9c7$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1298329338 1059 82.143.187.50 (21 Feb 2011 23:02:18 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2011 23:02:18 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351863
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 21 Feb 2011 23:40:08 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>W dniu 2011-02-21 23:04, J.F. pisze:
>>> Opór powietrza rośnie z sześcianem prędkości, dlatego średni opór przy
>>> wahającej się prędkości 80-100, będzie wyższy niż przy stałej prędkości
>>> 90km/h, a to już zeżre całą oszczędność wynikającą z wyższej sprawności
>>> bardziej obciążonego silnika.
>>
>> Niekoniecznie. Moc z szescianem, ale na km to juz tylko z kwadratem.
>> 100 zamiast 90 to tylko 21% wiecej.
>
>Ale tu chyba jednak trzeba liczyć opór względem prędkości, a nie odległości.
>W każdym razie wyszło mi że w stosunku do jazdy 90km/h, siła oporu
>powietrza przy 80km/h to 70.2% tej wartości, a przy 100km/h to 137.1%.
moc oporu, nie sila. Czyli przyjmijmy ze silnik pali te 37% wiecej ..
ale na godzine. Jednoczesnie jedzie 11% szybciej, wiec na kilometr
wychodzi 23%.
>> Wydaje mi sie ze to jest jedna ze strategii w rajdach na kropelce, ale
>> w sumie nie wiem - praktyczna czy teoretyczna :-)
>
>Myślę że praktyczna - hamowanie silnikiem nawet na najwyższym biegu jest
>całkiem odczuwalne. A to energia bezpowrotnie tracona.
>Wyłączony silnik, skrzynia na luz i energetycznie do przodu.
Ale czy tak jada, czy po prostu pedal ledwo musniety i 70 na V biegu.
Trzeba by praktyka spytac.
>> A tak swoja droga - tak sobie licze ze przy predkosci 100km/h auto o
>> powierzchni czolowej 2m kw i Cx 0.4 potrzebuje 13.5kW. Czyli okolo
>> 18KM. Hm, maluch mial 21KM i predkosc maksymalna 105, a jeszcze wielki
>> wiatrak w bagazniku. Czyzby te dodatkowe opory nie byly takie duze ?
>
>Myślę że nie są wcale duże.
>Gdyby to miały być jakieś duże straty, to elementy gdzie energia byłaby
>tak tracone musiałyby się mocno grzać.
Powiedzmy 5kW na takie duze kawalki metalu to niezbyt duzo.
Dawno temu byly podawane spalania przy 90 i 120 km/h - i wcale nie
bylo to 1.78 raza wiecej (kwadrat).
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.11 00:26 Mateusz
- 22.02.11 00:59 J.F.
- 22.02.11 12:14 Krzysztof 45
- 22.02.11 15:46 Mateusz
- 22.02.11 16:48 J.F.
- 22.02.11 21:05 ąćęłńóśźż
- 22.02.11 21:16 ąćęłńóśźż
- 22.02.11 22:24 Krzysztof 45
- 05.03.11 19:57 Wiesiaczek
- 05.03.11 20:37 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Wymiana EGR
Najnowsze wątki
- 2025-07-02 Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- 2025-07-02 ,,The Plot to Get RFK" (,,Spisek, by pozbyć się RFK")
- 2025-07-02 Rozkaz 17-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-07-02 Rozkaz 16-2025: 2025-06-19 Apelacja Do Wyroku Sądu Rej. w Sprawie IVRNs 295-23
- 2025-07-02 Rozkaz 17-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-07-02 Inżynierowie... inżynierzy...
- 2025-07-02 Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- 2025-07-02 Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- 2025-07-02 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-02 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-02 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-07-02 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-02 Znaleziony
- 2025-07-02 Warszawa => Data Developer <=
- 2025-07-02 Kraków => Kotlin Developer <=