    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak to zasilić
    Date: Tue, 14 Jun 2022 22:18:57 +0200

    W dniu 2022-06-14 o 21:50, Mchal M. Lechanski pisze:
    > Dobry wieczór,
    >
    > Bawię się tym:
    >
    > https://petermobbs.wordpress.com/2015/02/06/experime
    nts-with-led-based-flash-gun-for-high-speed-photogra
    phy/

> [...]
    > obiecująco niestety skończyły mi się możliwości dalszego testowania bo
    > nie mam zasilacza dającego wyższe napięcie, a wciąż mam kilka 100W ledów
    > do popsucia.
    > Wygląda że na Aliexpress przetwornica dająca 90V to absolutny max...
    > Próbowałem zmajstrować jakiś boost converter (używając 555 do
    > kluczowania IRF540), ale max co mi się udało uzyskać to 90V przy poborze
    > ponad 1.5A ze źródła - najwyraźniej nie tędy droga.
    >
    > Podpowiedzcie, proszę, czym to zasilić - idealnie by było gdyby jakaś
    > przetwornica z możliwością reguacji w zakresie 90-150V i żeby nie trzeba

    Dawno, dawno temu (rzędu 1980) robiłem zapłon tyrystorowy według
    schematu z Radioelektronika (numeru nie znam). W tamtym rozwiązaniu
    kondensator 2uF ładowało się do 400V jednym impulsem. Zasilanie
    oczywiście 12V, ale przy 6V (w czasie rozruchu) kondensator był ładowany
    do mniej więcej tego samego napięcia.
    Inne rozwiązania miały jakieś przetwornice ale też musiały osiągać
    napięcia tego rzędu.

    Skoro wtedy się dało to i teraz powinno się dać.
    P.G.